Teknolojinin hızlı gelişimi sonucu artan üretime talep yaratmak ve mevcut talebi devam ettirmek gibi işlevleri, toplum üzerinde bir etki ağı oluşturarak yerine getiren reklamcılık, günümüzde ekonominin vazgeçilmez unsurlarından biri olmuştur. Reklam kampanyaları artmış, sektörde yapılan harcamalar çok büyük boyutlara ulaşmıştır. Reklamlar, gündelik yaşantının vazgeçilmez bir parçası olmuş, sloganları dilimize, cıngılları ise kulaklarımıza kazınmıştır. Çocuklar konuşmaya başlamadan, "anne, baba" demeden, reklamı yapılan ürünlerin cıngıllarını söyler hale gelmiştir. Reklamlar, sadece tüketim tercihlerimizi ve satın alma davranışlarımızı etkilemekle kalmamış, hayat biçimlerimizi belirler, kimliklerimizi yönlendirir olmuştur. Reklamı izlerken, ürünü, markayı benimsedik, zaman zaman sadece hoşça vakit geçirdik, zaman zaman da tükettikçe kimlik kazandık. Ama çoğumuz, reklamın gerisinde stratejik bir planlamanın, hummalı bir üretim sürecinin olduğunu fark edemedik. İşte bu kitap, reklamın mutfağındaki tüm aşamaları, bir aşçının titizliğiyle gözler önüne sermektedir.
Nesrin Tan Akbulut ve Elif Eda Balkaş’ın yazdığı ‘Adım Adım Reklam Üretimi’, ‘ikna sanatı’ olarak bilinen, bazı sloganları beynimizin içinde yer edinen reklamcılığı A’dan Z’ye ele alıyor. Görünenin aksine reklam üretiminin arka planını anlatan kitap, ‘Reklam Nedir’, ‘Reklam Üretimi Nasıl Gerçekleşir’, ‘Reklamlar Hakkında Yasal Düzenlemeler Nelerdir?’ olmak üzere üç bölümden oluşuyor. Kitap, gündelik hayatımızın vazgeçilmezleri arasına çoktan girmiş olan reklamcılığın yayın aşamasına kadar reklamcılığı basamak basamak aktarıyor. ‘Adım Adım Reklam Üretimi’, iletişim ve reklam konusunda eğitim almak isteyen gençler için önemli bilgiler içeriyor.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
bu kitabı sevdim.. reklama ilgi uyandıran reklamcılığı özendiren ve reklamı reklamcı gözüyle izlemenizi sağlayan bir kitap.
Nesrin Tan Akbulut ve Elif Eda Balkaş’ın yazdığı ‘Adım Adım Reklam Üretimi’, ‘ikna sanatı’ olarak bilinen, bazı sloganları beynimizin içinde yer edinen reklamcılığı A’dan Z’ye ele alıyor. Görünenin aksine reklam üretiminin arka planını anlatan kitap, ‘Reklam Nedir’, ‘Reklam Üretimi Nasıl Gerçekleşir’, ‘Reklamlar Hakkında Yasal Düzenlemeler Nelerdir?’ olmak üzere üç bölümden oluşuyor. Kitap, gündelik hayatımızın vazgeçilmezleri arasına çoktan girmiş olan reklamcılığın yayın aşamasına kadar reklamcılığı basamak basamak aktarıyor. ‘Adım Adım Reklam Üretimi’, iletişim ve reklam konusunda eğitim almak isteyen gençler için önemli bilgiler içeriyor.