Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi

Kategori: Eğitim Yazar: Donna K. Crawford Yayınevi: Imge Kitabevi Yayınları

Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi

  • çevirmen: F. Gül Akbalık
  • Yayın Tarihi: 24.05.2007
  • Orijinal Adi: Peer Mediation
  • ISBN: 9789755335230
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 372
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 16 x 24 cm
Tanıtım Bülteni
Ruh sağlığı yönünden sağlıklı bir yaşam, bireyin içinde bulunduğu toplumla uyumlu bir şekilde yaşamasıyla mümkündür.Saldırganlık ve şiddet öğrenilebildiği gibi barışçıl davranışlar da öğrenilebilir. Bu nedenle, gençlere tutarlı, barışçıl davranış örnekleri, akran arabuluculuk programlarıyla öğretilebilir. Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi’nde bu konu ele alınıp incelenmiş ve farklı örneklerle anlatılmıştır.Bu program kitabı, ilköğretim ikinci kademe, lise ve üniversite öğrencilerinin okulla ilgili yaşadıkları çatışmaların çözümünde kullanılabilir. Alanına katkı sağlayacak olan çalışma, öğretmenlere, öğrencilere ve velilere çatışmalarını çözmede rehber olacaktır.
Satıcı Kitap Adı Bağlantı
Trendyol Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
Kitapyurdu Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
D&R Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
Idefix Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
BKM Kitap Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
Hepsiburada Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
Nadir Kitap Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
N11 Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
Amazon Türkiye Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi Satın Al
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi PDF 15.44 MB İndir
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi EPUB 17.26 MB İndir
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi MOBI 13.62 MB İndir
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi ODF 14.53 MB İndir
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi DJVU 18.16 MB İndir
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi RAR 11.81 MB İndir
Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk Program Rehberi ZIP 10.90 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (5 Yorum)


zorbalığı önlemede uygulanabilirse okulda güzel bir çalışma


Okulda zorbalık ve çatışma çözmede etkili olan arabulucuk uygulamaları için oldukça faydalı..


Okul ortamı için faydalarını zaman içinde görmeyi umut ediyorum.


yeni bir vizyon umarım kitapta anlatılanlar ülkemizde uygulanır


BARIŞÇIL BİR OKUL KÜLTÜRÜNÜN OLUŞMASINDA YENİ İMKÂNLAR: “AKRAN ARABULUCULUK” Son yıllarda televizyon programlarında şiddet içerikli yayınların hızla artmasıyla birlikte şiddetin gölgesinde kalan okullarımız ile ilgili medyada her gün yeni bir haberle karşılaşıyoruz. Televizyon dizilerindeki kült imajlar üzerinden kendini üreten bir gençliğin şiddete bulanmış ergen yaşamları gün geçtikçe kararıyor. Okullarda öğrenciler arasında yaşanan çatışma oranlarının son yıllardaki ciddi artışı, çatışma çözümüne yönelik arayışları da beraberinde getirdi. Yapılan çeşitli araştırmalar, okullarda yaşanan şiddet ve çatışma durumlarının temel sebeplerinden birisinin iletişimsizlik olduğunu ortaya koyuyor. İfade alanları daralan ve kendilerini uygun toplumsallıklarda üretemeyen gençler tepkilerini şiddete başvurarak dile getiriyor. Okullarda yaşanan şiddet olaylarının artmasıyla beraber yoğunlaşan çözüm önerileri eğitim uzmanlarını da farklı arayışlara itti. İşte geçen hafta İmge Yayınlarından çıkan “Okulda Çatışma Çözme ve Akran Arabuluculuk” kitabı da bu arayışların en önemli ürünlerinden birisi. Fred Schrumpf, Donna K. Crawford ve Rıchard J. Bodıne’nin yazdığı kitap F. Gül Akbalık ve B. Dilek Karaduman tarafından çevrilmiş. Kitapta Akran Arabuluculuk ile ilgili kavramsal çerçeve ve temel açıklamalar, çatışmanın doğası ve çözme ilkeleri, arabuluculuk programının organizasyonu ve uygulanması ile ilgili geniş ve açıklayıcı bilgiler bulunmakta. Yaklaşık 20 yıldan beridir üzerinde çalışılan programın bu süreçte elde ettiği bütün kazanımların yansıtıldığı kitapta, programın uygulanması için gerekli her türlü plan, program, form ve matbu evrak yer almaktadır. Öğrencilerden seçilecek olan akran arabulucuların temel ve ileri eğitimleri için de yapılması gereken çalışmalar yine kitapta ayrıntılı olarak yer almaktadır. Ayrıca akran eğitimlerinin uygulanması için gerekli “Öğrenci Elkitabı” da ilerleyen günlerde yine aynı yayınevi tarafından basılacaktır. İlk defa ABD’de Urbana Illinois Ortaokulu’nda uygulanan akran arabuluculuk programı, günümüzde Amerika, Kanada ve Avustralya’daki çoğu okulda uygulanmaktadır. Gençlik döneminde okullarda yaşanan çatışmaların artması birçok okulu bu programı uygulamaya itmektedir. Kitapta akran arabuluculuk tarafsız bir üçüncü kişinin yardımıyla, tarafların sorunu çözmek için birlikte çalıştığı bir iletişim süreci olarak tanımlanmaktadır. Okulda öğrenciler arasında yaşanan çatışmaları yine öğrenciler arasından seçilen akranları aracılığıyla çözmeye dayanan akran arabuluculuk programı uygulandığı okullarda çok etkili sonuçlar doğurmuştur. New York şehrindeki altı lisede uygulanan akran arabuluculuk programı ile ilk yılsonunda kavgalarda %46, %45, %70, %60 ve %65 oranlarında azalma görülmüştür. Ayrıca yine Barış Eğitim Vakfı’nın Florida’da devlet okullarında başlattığı çatışma çözme ve akran arabuluculuk programının uygulanması sonrasında, arabuluculuk yapılan çatışmaların %86,2’si çözülmüştür. Programın etkili bir şekilde uygulanabilmesi ve verimli sonuçlar doğurmasının en temel etkeni öğrencilerdir. Kendi akranlarıyla daha kolay ilişki geliştirebilen öğrenciler, akranlarının çatışmalardaki bakış açılarını, tutumlarını göz ününe alarak bu yaş düzeyine uygun bir süreç şekline getirebilmektedirler. Akran arabuluculuk programının en önemli mesajı okulun farklılıkların konuşulabildiği bir yer olduğu ve kişinin hakkını almak için kavga etmesine gerek olmadığıdır. Son olarak okullarımızda hızla tırmanan şiddet olaylarının çözülmesi ve iletişime dayalı bir çatışma çözümü için önemli bir rehber kitap niteliği taşıyan bu eserin okullarımızdaki rehberlik servisleri için çok önemli imkânlar taşıdığını söyleyebiliriz. Bireyin kendisini ifade etmesine fırsat veren arabuluculuk süreci, gençlerin benlik kavramlarını güçlendirmekte ve kendi özdenetim mekanizmalarını geliştirmektedir. Sorumluluk duygularını güçlendiren akran arabuluculuk iletişim sürecini kesintiye uğratan şiddet tepkilerini ortadan kaldırarak diyaloga dayalı barışçıl bir okul kültürü geliştirmektedir. Barışçıl bir okul kültürünün geliştirilmesinde önleyici bir temel program niteliği taşıyan akran arabuluculuğun okullarımızda da yaygınlaştırılması ve özellikle Milli Eğitim’in bu programa yönelik pilot uygulamaları destekleyerek ortaya çıkacak olumlu sonuçları yaygınlaştırması gerekmektedir. Adnan ÇELİK-Sınıf ÖğretmeniMerkez İlköğretim OkuluKulp/DiyarbakırE-mail: adnan233@mynet.comTel: (0505) 80784 34

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*