Nahid Sırrı Örik çok yönlü ve çok üreten yazarlara verilebilecek en iyi örnektir. Yazı hayatına başladığı 1928’den olduğu 1960 senesine kadar çok çeşitli derği ve gazetelerde binlerce yazı kaleme almıştır. Nahid Sırrı’nın yazılarında ele almadığı, görüş bildirmediği konu hemen hemen yok gibidir. Resimden müzik eleştirisine, tiyatrodan sinemaya, müzelerden sergilere, müzayedelerden at yarışlarına, kahvelerden lokantalara, İstanbul’dan Kayseri’ye, yalılardan çarşılara, yangınlardan ulaşıma, kedilerden çocuklara, Türk edebiyatından Batı edebiyatına… Hâsılı Nahid Sırrı Örik kelimenin tam anlamıyla “Bir Cihan Kaynanası” dır.


Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Ahmet Hamdi Tanpınar, “cihan kaynanası” sözünü İbnülemin Mahmud Kemal için söylemiştir. Bu böyle olduğu halde, bu ifadenin Nahid Sırrı Örik için kullanılması doğru değil.. “cihan kaynanası” denilince İbnülemin ve onun huysuz mizacı gelir akla… “kalemin sincabı” denilince Batı’da akla nasıl Calvino’dan başkası gelmiyorsa ya da Kırtipil Hamdi’nin hangi Hamdi olduğu tartışma konusu değilse, “cihan kaynanası” da İbnülemin’dir, Nahid Sırrı değil…