Doğru islamiyeti ve islamiyete layik doğru bir yaşayış öğreten; Kur’an-ı Kerim’im manevi bir mucizesi olan Kur’an tefsiri İbn Cerir Et-Taberi
Kategori: İslam Yazar: Yayınevi: Hikmet Neşriyat
Doğru islamiyeti ve islamiyete layik doğru bir yaşayış öğreten; Kur’an-ı Kerim’im manevi bir mucizesi olan Kur’an tefsiri İbn Cerir Et-Taberi
Satıcı | Kitap Adı | Bağlantı |
---|---|---|
Trendyol | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
Kitapyurdu | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
D&R | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
Idefix | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
BKM Kitap | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
Hepsiburada | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
Nadir Kitap | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
N11 | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
Amazon Türkiye | Taberi Tefsiri (6 Cilt) | Satın Al |
Kitap Adı | Format | Boyut | İndir Linki Ara |
---|---|---|---|
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | 6.23 MB | Bul | |
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | EPUB | 6.96 MB | Bul |
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | MOBI | 5.49 MB | Bul |
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | ODF | 5.86 MB | Bul |
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | DJVU | 7.32 MB | Bul |
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | RAR | 4.76 MB | Bul |
Taberi Tefsiri (6 Cilt) | ZIP | 4.39 MB | Bul |
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Henüz Kur’an tefsiri okumamış ve Kur’an’ı anlamak isteyenler için değil de ilmi açıdan kaynak olarak faydalanmak isteyenlere tavsiyemdir. Tefsir alanında eğer hiç kitap okunmamışsa öncelikle Hak Dini Kuran Dili veya Ö.Nasuhi Bilmen’in tefsirleri okunmalıdır. Taberi tefsiri belli bir ilmi seviyeye gelmiş insanlara daha faydalı olur.
İmam Taberi kendine has usuluyle rivayet naklinin yanında kendi görüşlerinide belirten bir tefsir.Taberinin tefsir boyunca izlediği metod kuran ayetlerine bütünsel yaklaşma metodur. Bu yüzden bazı nesh iddia edilen ayetleri tahsis ederek cem etmeye gayret eder.. Yine kurana bütünsel yaklaşmasının bir tezahürü olarak düşündüğüm İbrahim (a.s.)’ın kurban ettiği oğlunun ishak olduğunu savunur..Taberiye göre sünnet’in kuranı açıklamadaki fonksiyonu çok büyüktür..Taberiye göre sünnet;Kuranı açıklar..Kuranda olmıyan yeni hükümler beyen eder…ve Kuranı nesh edebilir..Taberinin tefsirinde müteşabih ayet konusundaki görüşleride hayli ilginç ve bir o kadarda tutarlıdır..Yine taberi tefsirinde ”bir hırka bir lokma” prensibi ile haraket eden sufileri Allah’ın insanlar için yarattığı temiz yiyeceklerden faydanlanmayan insanlar olduğunu düşündüğü için ahmak olarak niteler..Yine tefsirinde kaderriye mezhebini çok cahil olarak niteler ve ona göre cahil insanlarla pek uğraşmamak gerekir..Taberi kuran tefsirinde sahabe kavlinin metnini kesinlikle eleştirmiyor..Yani ibn abbas şurda bu görüşü hatalıdır dediğine asla raslamadım..fakat o bazı sahabe kavillerinin senetlerini tenkid ediyor mesala ibn abbasdan nakledilen şu kavil’in seneti zayıftır gibi..Taberinin bu yaklaşımı sahabenin kavlinin bağlayıcı olduğunu gösteriyor..Taberi tefsirine sadece rivayet tefsiri olarak görenler hata eder.. Çünki o gerektiği nakilerde tercihde bulunuyor ve bazende ayetlere görüş belirtiyor..Taberinin tefsirinde nakli, gözardı ve akılardı edip nakli terkedip akli olarak görüp akli görüşlere sarılanlara ise tam bir felaket estiriyor..Ona göre sahih nakli bırakıp akli bir tercihde bulunmak şu hadisdeki nitelenmeye müstahak kişilerdir..Kuran hakkında kendi görüşünü söyliyen kimseyi, hangi gök tutar, hangi yer taşır? (sav)Kuran hakkında kendi görüşünü söyliyen cehennemedeki yerine hazırlansın (sav)Taberi bu kimseleri bu tehditlerle tenkid etsede bunu hiç görüş belirtilmemesi gerekir manasında anlaşılmamalıdır.çünki taberide bir çok görüş belirtiyor tefsirinde ictihad ediyor..Fakat taberinin öfkelendiği nokta peygamber ve sahabeden sahih kavl varken nakli bırakıp akla sarılmaktır..Kide doğrudur..vel hasıl ”müfessirlerin imamı” olarak nitelenen taberinin tefsiri okunmaya değer..değersiz eser yığınları içinde allahu A’lem değer..