Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Dehşet Çocuklar

Kategori: Edebiyat Yazar: Jean Cocteau Yayınevi: Turkuvaz Kitap

Dehşet Çocuklar

Tanıtım Bülteni
Elisabeth ve kardeşi Paul, babalarının ardından hasta annelerinin de ölümüyle neredeyse tamamen başıboş kalmış, özgür ama yalıtılmış yaşamlarında kendilerine ait kaotik bir dünya kurmuşlardır. Kendi “oyun”larını oynayarak pek de farkına varmadan dışarıdaki hayatın kurallarına başkaldırır, özel alanlarına layık gördükleri çok az kişiyi dahil ederler. Kardeşlerin arasındaki güçlü, karmaşık bağ, bu iki kişilik dünyaya başkalarının girmesiyle altüst olacak; ergenliğe, sahip olmaya ilişkin denetimsiz duygular iki kardeşin trajik sonunu hazırlayacaktır.Jean Cocteau’nun 1929 tarihli romanı Dehşet Çocuklar (Les Enfants terribles) ünlü Fransız yazarın en çok bilinen, 1950 yılında yönetmen Jean-Pierre Melville tarafından sinemaya uyarlanmasının da etkisiyle klasikleşen romanı oldu. Ergenliğe, hayallere, kötülüğe, sevginin farklı biçimlerine ilişkin çok çarpıcı bir yapıt olan Dehşet Çocuklar, yazarının bu kitap için yapmış olduğu özel çizimleri de içeriyor.
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Dehşet Çocuklar PDF 6.23 MB İndir
Dehşet Çocuklar EPUB 6.96 MB İndir
Dehşet Çocuklar MOBI 5.49 MB İndir
Dehşet Çocuklar ODF 5.86 MB İndir
Dehşet Çocuklar DJVU 7.32 MB İndir
Dehşet Çocuklar RAR 4.76 MB İndir
Dehşet Çocuklar ZIP 4.39 MB İndir

ALTERNATİF İNDİRME LİNKLERİ

Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Dehşet Çocuklar PDF 6.23 MB İndir

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (2 Yorum)


Cocteau’nun kendi çizimleri aralara serpiştirilmiştir. Basit, gerçeküstüne göz kırpan çizimler. Karakterlerin kişiliklerinin birkaç çizgiyle aktarılmış olması aklımı aldı; hizmetçi Mariette’in kardeşlerin kaotik dünyasının dışında yer alması, hatlarını daha biçimsiz kılmış. İki kardeş Elisabeth ve Paul, yalın çekicilikleriyle oradalar. Mekân onlar kadar detaylı, olayların gerçekleştiği ev ve oda kapalı bir alanın yalıtılmışlığını yansıtıyor, iki kardeş arasındaki ilişkiye dışarıdan dahil olanların bozguna uğrayacağı, hatta ölümle yüz yüze gelebilecekleri birkaç çizimden çıkarılabiliyor, bir de Cocteau’nun serbest dolaylı anlatımı sayesinde karakterlerin seslerini odanın sesine karışmış olarak bulabiliriz. Hızını alamayan Cocteau, kendi sesini de zaman zaman anlatıya katmıştır ama pek göze batmaz bu, kararındadır. Karakterlerin anlatımındaki detaylar, duygu durumlarının çeşitlemeleri vs. metaforlarla kuvvetlenir, dahi renklenir diyeyim. Basit bir kerevit, karakterlerin birbirlerinin üzerinde iktidar kurma eyleminin nesnesi haline gelir. Ayrıntılar ne kadar küçülürse anlatım o kadar detaylanır, farklı anlamlar kazanır.
İki bölüm. İlk bölüm, Paul’ün eğitim hayatının bitmesiyle açılır. Önce mekân kurulur, kardeşlerin yaşadıkları mahal anlatılır. Sokaklar, binalar, lise binası. Binanın önünde çocuklar kartopu oynarlarken Paul’ün göğsüne atılan kartopu, çocuğun bilincini yitirmesine sebep olur. Anlatıcı bu noktada çocukların kapalı dünyalarına bodoslamadan dalar; çocuklar yetişkinlerle konuşmaz, kendi dünyalarında oyun-yaşamlarını sürdürürler. Din gibidir bu, anlatıcıya göre bu dinin karanlık ayinleri asla açığa vurulmaz. “Tek bildiğimiz bu dinde kurnazlığın, kurbanların, üstünkörü yargıların, korkunun, işkencenin, insan kurban etmenin yerinin olduğudur.” (s. 8) King’in öykülerinde bu çocukların, daha doğrusu çocukların potansiyel kötülüklerinin yansımalarının kusursuz örneklerini görürüz. Çocukların dünyasının bu karanlık yönü önemlidir, yıllar geçse de Paul’le Elisabeth arasındaki ilişkinin bu dünyadan kurtulamadığını göreceğiz çünkü. Neyse, Paul’e içine taş konmuş kartopunu atan eleman, Dargelos, serseri ruhlu bir heriftir, inceliksiz haytadır, yakışıklı bir gebeştir. Bu yüzden Paul ona tutkundur, hatta şöyle: “Bulanık, yoğun, devasız bir acıydı bu, cinsiyetsiz, amaçsız, iffetli bir arzu.” (s. 13) Bu arzu, okul yönetiminin Paul’ü sorgulamasında Dargelos’u suçlamamasına sebep olur, yaşananların tanığı olan Gérard en iyi arkadaşının neden Dargelos’u suçlamadığını merak eder. Anlayacaktır ama yıllar sonra, her şey için çok gecikilmişken.
Gérard arkadaşını evine götürür ve tutkunu olduğu Elisabeth’in korkunç şirretine maruz kalır. Elisabeth, Paul’den iki yaş büyüktür ve kardeşiyle birlikte etrafındaki insanlara eziyet etmekten, onları kukla gibi oynatmaktan keyif alır. Bir noktaya kadar Paul’le birlikte oynadığı oyunlarda kardeşiyle uyumludur, insanların şaşkınlıklarına birlikte gülerler ama Paul’ün büyümesiyle birlikte yakışıklı bir adam olmaya doğru evrilmesi, Elisabeth’in aklını iyice karıştırır ve kızı kaotik bir ruh haline sokar. Paul’ü kaybetmemek için elinden geleni yapacaktır. Biraz yavaşlayayım, arada bir sürü olay var. Anneyle baba, anlatılmaları lazım. Baba siroza tutuldukça eve gelen bir adam, ölene kadar. Anne yatalak, yaşamanın neye yaradığını düşünüyor. Çocukların zaten bozuk olan psikolojisini iyice haşat ediyor, aile dostları olan doktoru olmasa daha en başta faciaya yol açabilirdi ama doktor her şeyi geciktiriyor, yıkımı da. Şöyle: “Annelerini severlerdi, itip kaktılarsa bu onu ölümsüz zannetmelerindendi.” (s. 40) Bir yerde geçiyordu, insanlar sonsuza kadar yaşacayacaklarını sandıkları için böylesi hoyratlar diyen her kimse, selam. Neyse, annenin ölümünden sonra Gerard’la birlikte üçü tatile gidiyorlar, insanlarla oynadıkları oyunları sürdürüp dönüyorlar, bu sırada Elisabeth kardeşine iyice tutuluyor. Paul kar topunun da etkisiyle uzunca bir süre hasta yatıyor, Elisabeth’in eline düşüyor bir anlamda. Kız kardeşin erkek üzerindeki egemenliğinin yansılarını çok daha sonra, Agathe ortaya çıkınca göreceğiz. Paul’ün mücadeleci olmasına rağmen kabullenen bir yapıda olması, aralarındaki şefkatsiz, gerçeklikten çıkıp oyuna dönüşen ilişkiyi de çarpıtıyor. Bir başyapıt bu ilişki, özel bir şey, sadece kendilerine ait bir dünya. Olumsuz yan, başka bir dünya tanıyamıyor olmaları. Dargelos’a duyduğu sevgiyi ona çok benzediği için Agathe’ye de duymaya başlayan -bunda Elisabeth’in parmağı var- Paul, dünyanın yıkılma tehlikesi olarak ortaya çıkınca Elisabeth tarafından durduruluyor.
Agathe ve Paul birbirlerini gizliden seviyorlar ama konuşamıyorlar bir türlü, bunun farkına varan Elisabeth kardeşini kaybetmemek için hemen bir plan yapıyor. Bundan sonrası tam Servetifünun. Paul’ün Agathe için yazdığı mektubu gören Lise, Paul’e kızın kendisini sevmediğini, Gerard’la evlenmek istediğini söylüyor. Gerard’ın da ağzından girip burnundan çıkıyor ve ikisini evlendiriyor, korkunç bir evlilik, çözülmez bir ilişkiler yumağı. Çözülecek, sonlara doğru Paul’ün intihara kalkışmasıyla düğümleri çözen bir yüzleşme yaşanıyor ve Lise silahını çıkartıyor. Lise, yarattığı kaosu en kaotik, debdebeli biçimde sona erdiriyor. Tam bir sanat eseri; silahın patlamasından öncesi ve sonrasının anlatımı o odanın karanlığını müthiş bir şekilde yansıtıyor, Cocteau’nun atmosfer yaratımı mükemmel.


Önce babaları ölüyor küçük çocukların, ardından anneleri… Tek başına kalan bu kardeşler kendilerine bir yaşam kuruyorlar olan bitenden habersiz… Ölümün ne olduğundan haberleri olmayan ve hayatı oyun gibi gören bu küçük çocukların anılarını okuyacaksınız kitapta… Aslında bu kitabın konusu bir nevi Beton Bahçe kitabıyla aynı gibi…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*