Farklılaş Ya da Öl Ölümcül Rekabet Çağında Hayatta Kalmanın Sırları
Tanıtım Bülteni
Şirketinizi ve markanızı farklılaştıramazsanız ölümüne rekabet yaşanan sektörünüzde hayatta kalamazsınız. Peki hayatta kalmak ve pazar payı kapmak için neler yapmalısınız?Farklılaş Ya Da Öl ilk olarak 2001’de yayımlandı ve ilk baskısından itibaren pazarlamacıların kutsal kitabı haline geldi. MediaCat Kitapları’nın yayımladığı bu edisyon ise tamamen güncelleştirilmiş yeni bölümlerle eskisinden daha zengin bir içerik sunuyor.İki deneyimli yazar, iş dünyasındaki büyük değişimi, ürün kategorilerindeki zenginleşmeyi, tüketiciler için seçim alternatiflerinin artmasını yorumluyor ve markanızın nasıl bir yol izlemesi gerektiğini size sektörlerden çok somut örneklerle gösteriyorlar. 21. yüzyılın seçenek patlaması ve artan rekabet karşısında hangi unsurları farklılaşmak için kullanmalısınız? Bu soru, Trout ve Rivkin’in farklılaşma manifestosunun temelini oluşturuyor.
Pazarlama bilimine ilişkin Avrupa Ekolüne aşina olduğumuz için bize oldukça farklı gelse de Anglo-Sakson yaklaşımı ve Amerika’daki pratiği anlamak için önemli kitaplardan bir tanesi. Yazarların Al Ries ile birlikte kaleme aldığı Pazarlama Savaşları adlı kitapla birlikte “Klasik” olarak da nitelendirilebilecek pazarlama yaklaşımlarıyla karşılaştırmalı okursanız oldukça faydalı olabilir.
Farklılaşmaya teorik ve pratik olarak anlatıyor. Akıcı ancak benzer bir çok kitaptan farklılaşan bir yönünü göremedim… Bu iddialı isimle daha fazla beklentim oluştuğu için olabilir. Alanla ilgileniyorsanız okunabilir, ancak bence öncelikli değil..
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Sınırlarınızı bu kitabı okuduktan sonra aşacağınıza inanıyorum.
adam farklılaş ya da öl derken bunu hissederek diyor, trout neden farlklılaşmak gerektiğini çok iyi anlatıyor.
Pazarlama bilimine ilişkin Avrupa Ekolüne aşina olduğumuz için bize oldukça farklı gelse de Anglo-Sakson yaklaşımı ve Amerika’daki pratiği anlamak için önemli kitaplardan bir tanesi. Yazarların Al Ries ile birlikte kaleme aldığı Pazarlama Savaşları adlı kitapla birlikte “Klasik” olarak da nitelendirilebilecek pazarlama yaklaşımlarıyla karşılaştırmalı okursanız oldukça faydalı olabilir.
Farklılaşmaya teorik ve pratik olarak anlatıyor. Akıcı ancak benzer bir çok kitaptan farklılaşan bir yönünü göremedim… Bu iddialı isimle daha fazla beklentim oluştuğu için olabilir. Alanla ilgileniyorsanız okunabilir, ancak bence öncelikli değil..
Daha önce de bu kitapı edinmiştim. Kitapı şiddetle tavsiye ediyorum.