İslami kurallara dayalı bütünsel bir düşünce ve hayat düzeni kurma özelliğine sahip, günümüzün tanrıtanımaz düşünce ve bilim adamlarının önderliğine etkin bir şekilde meydan okuyacak cesaret ve gücü olan insanlar olmalıdır. Bu mücadelede, öncüler; ahlaki güç ve sabimiyetlerini, düşmanlar karşısında can ve mallarını feda ederek kanıtlamalıdırlar.
İslami kurallara dayalı bütünsel bir düşünce ve hayat düzeni kurma özelliğine sahip, günümüzün tanrıtanımaz düşünce ve bilim adamlarının önderliğine etkin bir şekilde meydan okuyacak cesaret ve gücü olan insanlar olmalıdır…
üstad bu eserinde islam inkılabının olması için geçmesi gereken süreci çok güzel bir şekilde anlatmaktadır.birilerinin düşündüğü gibi tepeden inme bir inkılabı değil,insanların önce gönül sonrada eylemleriye başlayan bir inkılabı idealize etmektedir.
İslam inkılabının öncelikle kalpte başlayacağını savunan bir kitap.günümüz demokrasisini değil de biraz daha monarşiye kaçan bir demokrasi-istişare anlayışı var.Ancak halifenin tek yetkili olmasını istemesi Halifenin kafasına göre davranabilme yetkisi değildir.Her müslüman islamiyete göre halifeyi yargılayabilir diyor ve toplumun zaten bir otokontrolunun olması gerektiğini söylüyor.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
İslami kurallara dayalı bütünsel bir düşünce ve hayat düzeni kurma özelliğine sahip, günümüzün tanrıtanımaz düşünce ve bilim adamlarının önderliğine etkin bir şekilde meydan okuyacak cesaret ve gücü olan insanlar olmalıdır…
devrim önce akıllarda ve gönül lerde ardından hayatın tüm alanlarına da sirayet etmelidir.
üstad bu eserinde islam inkılabının olması için geçmesi gereken süreci çok güzel bir şekilde anlatmaktadır.birilerinin düşündüğü gibi tepeden inme bir inkılabı değil,insanların önce gönül sonrada eylemleriye başlayan bir inkılabı idealize etmektedir.
İslam inkılabının öncelikle kalpte başlayacağını savunan bir kitap.günümüz demokrasisini değil de biraz daha monarşiye kaçan bir demokrasi-istişare anlayışı var.Ancak halifenin tek yetkili olmasını istemesi Halifenin kafasına göre davranabilme yetkisi değildir.Her müslüman islamiyete göre halifeyi yargılayabilir diyor ve toplumun zaten bir otokontrolunun olması gerektiğini söylüyor.