Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Eğitimde Program Değerlendirme

Kategori: Eğitim Yazar: İsmail Yüksel Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık

Eğitimde Program Değerlendirme

Tanıtım Bülteni
Günümüzde değerlendirme yaşamın temel parçası haline gelmiştir. Belirli olgular hakkında yargılarda bulunma, verilen hizmetler hakkında hükümler verme, satın alınan ürünlerle ilgili yorumlarda bulunma, çözümlemesi yapılan sorunlarda bir karara varma gibi eylemlerin tümü değerlendirmeye dayanmaktadır. Günümüzün sorgulayıcı, eleştirel düşünebilen, sorunlara akılcı çözümler üretebilen bireyleri, yöneticiler, kurumlar, siyasi ve sosyal kural koyucular artık eğitim kurumlarında eğitim hizmetlerinin nasıl yürütüldüğünü, öğrenci ve öğretmen performansının ne düzeyde olduğunu, öğrenci başarısının ya da başarısızlığının altında yer alan temel etkenlerin neler olduğunu öğrenmek istemektedir. Sorumlu bireyler hizmet talep edenler, aileler ve öğrenciler eğitim sağlayan kurumların ve örgütlerin hesap verilebilirlik ilkesi doğrultusunda kendilerine vaat edilen hizmetleri sağlayıp sağlamadıklarına, sağlandı ise ne düzeyde sağlandığına, başarımın ve ortaya konan çıktının niteliğine önem vermektedirler. Öte yandan kurumlarda çalışanlar da sağladıkları hizmetin niteliğinin düzeyinin bilinmesini, belli ölçütlere göre yetiştirilen çıktılarının istihdam edilmesini, ürettikleri ürünün sorunsuz şekilde kullanılmasını ve sağladıkları hizmetin niteliğinin güvence altına alınmasını istemektedirler. Kısaca eğitim sisteminde değerlendirme kaçınılmaz olarak yer almakta ve talep görmektedir.Eğitimde değerlendirme eğitimin temel bileşenlerinden programın değerlendirilmesiyle başlar. Çünkü eğitim programları, toplumun gereksinim duyduğu insan özelliklerinin belirleyicisidir. Bir ülkenin, bir kurumun eğitim programlarına bakılarak o ülkede yetiştirilecek bireylere hangi özelliklerin kazandırılıp kazandırılmayacağı, bireylerin hangi beceri ve tutumlara sahip olacağı hakkında yordamalar yapılabilir. Bu nedenle uygulanan programların aksaklık ve eksiklikleri giderilmeli toplumdaki ve bilim alanındaki değişmelere göre yeniden düzenlenmeli diğer bir ifadeyle program sürekli olarak değerlendirilmelidir. Öte yandan eğitim programları gelişigüzel değerlendirilemez. Program değerlendirmenin etkili olarak gerçekleştirilebilmesi için belirli yaklaşım ve modeller doğrultusunda uygun bilimsel araştırma yöntemleriyle belirli standartlar doğrultusunda yürütülmelidir. Program değerlendirme çalışmalarının bilimsel bir temel dayandırılması ve güncel değerlendirme yaklaşım ve modellerinin bu çalışmalarda yer alması böyle bir çalışmanın ortaya çıkmasında temel nedendir. Bu bağlamda bu çalışmanın gerek kuramsal gerek uygulamalı araştırma yapmak isteyenler için bir kaynak olması beklenmektedir.
Satıcı Kitap Adı Bağlantı
Trendyol Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
Kitapyurdu Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
D&R Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
Idefix Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
BKM Kitap Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
Hepsiburada Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
Nadir Kitap Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
N11 Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
Amazon Türkiye Eğitimde Program Değerlendirme Satın Al
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Eğitimde Program Değerlendirme PDF 6.23 MB İndir
Eğitimde Program Değerlendirme EPUB 6.96 MB İndir
Eğitimde Program Değerlendirme MOBI 5.49 MB İndir
Eğitimde Program Değerlendirme ODF 5.86 MB İndir
Eğitimde Program Değerlendirme DJVU 7.32 MB İndir
Eğitimde Program Değerlendirme RAR 4.76 MB İndir
Eğitimde Program Değerlendirme ZIP 4.39 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (0 Yorum)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*