Musab Kırca, 2009 yılından beri Karagöz ve Aşkar dergilerinde yayımladığı şiirleri, ilk kitabı olan “Düşerken Öğrendiğimiz Yasalar” adıyla Ebabil Yayınları’nın şiir serisinde topladı. İlk şiirlerinde bireysel, mistik ve imgeci bir seyir izleyen şairin şiirleri, giderek toplumsala ve siyasal alana doğru kayıyor. Dilde rahatlama ve saflaşma arayışı kitabın sayfalarında ilerledikçe görülüyor. Şiirlerini sahicilik ve samimilik arayışı üzerinde kurguluyor. Kitabın ilk şiiri olan “Sana Teyellenmiş Yaşamak” şiirinden son şiiri “Yeni Türkiye Konuşmaları”na kadar bu arayışın izleri gözlenebilir. Ölüm, dünya sistemi, aile, baba figürü, bireyin iktidar ile ilişkileri, gündelik hayat, mekânın politikliği, modern kent yaşamı, insanın kuşatılmışlığı, Türkiye meseleleri üzerinde kafa yoran şiirler ile yaşadığı dönemin çelişkilerini ve gündelik insanın çıkmazlarını bu ilk kitapta teybîn etmeye çalışıyor. Her ne kadar bireyden toplumsala kayan bir seyir izlese de ‘olgunluk geçicidir’ diyor.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Musab Kırca; samimi ve doğal, naif ve etkili bir şair. Her kelimen için sonsuz teşekkür ederim güzel insan.
Musab Kırca, 2009 yılından beri Karagöz ve Aşkar dergilerinde yayımladığı şiirleri, ilk kitabı olan “Düşerken Öğrendiğimiz Yasalar” adıyla Ebabil Yayınları’nın şiir serisinde topladı. İlk şiirlerinde bireysel, mistik ve imgeci bir seyir izleyen şairin şiirleri, giderek toplumsala ve siyasal alana doğru kayıyor. Dilde rahatlama ve saflaşma arayışı kitabın sayfalarında ilerledikçe görülüyor. Şiirlerini sahicilik ve samimilik arayışı üzerinde kurguluyor. Kitabın ilk şiiri olan “Sana Teyellenmiş Yaşamak” şiirinden son şiiri “Yeni Türkiye Konuşmaları”na kadar bu arayışın izleri gözlenebilir. Ölüm, dünya sistemi, aile, baba figürü, bireyin iktidar ile ilişkileri, gündelik hayat, mekânın politikliği, modern kent yaşamı, insanın kuşatılmışlığı, Türkiye meseleleri üzerinde kafa yoran şiirler ile yaşadığı dönemin çelişkilerini ve gündelik insanın çıkmazlarını bu ilk kitapta teybîn etmeye çalışıyor. Her ne kadar bireyden toplumsala kayan bir seyir izlese de ‘olgunluk geçicidir’ diyor.