YAŞAR BEY NUR İÇİNDE YATSIN.MEALİNİ HEP OKURUM.AMA BAZI KONULARI ÇÖZEMEMİŞ .TÜM KURAN ÇALIŞMALRI İÇERSİNDE EN MUHTEŞEM KURAN ÇEVİRİSİ HAKKI YILMAZ IN NECM NECM İNİŞ MEALİ VE TEFSİRİDİR.AYRICA HAKKI YILMAZ IN YOUTUBDA KURAN VE İSLAM PROĞRAMLARINDA TEFSİR YAPMAKTADIR.ARZU EDEN 1. BÖLÜMDEN BAŞLAYABİLİR.ŞU AN TAHA SURESİNDEYİZ.1500 YILDIR YAPILMIŞ EN MUHTEŞEM MEAL HAKKI YILMAZ.
bakın Hasan el-Benna ne diyor. buna katılır mısınız ? :”…Fıkhın hükümü geneldir. Çünkü maksadı dinin minaresini yükseltmek ve onu yüceltmektir. Tasavvufun hükmü ise,hastır,özeldir genel değildir. Çünkü o kul ile Rabbi arasında olan bir muameledir. Dolayısıyla fakih kimsenin, sufi kimseye itirazı doğrudur.; ancak sufinin fakihe itirazı doğru olmaz. Tasavvufların fıkha dönüp onunla yetinmek mümkündür. Ancak tasavvuf fıkıhsız olmaz. Her ne kadar mertebe itibariyle tasavvuf fıkıhtan üstün olsada fıkıh bırakılıp tasavvufa gidilemez. Tasavvuf fıkıhsız olamaz.Ancak fıkıh daha sağlam ve maslahat açısından daha geneldir. Bunun için şöyle söylenmiştir:’Sufi, fıkıhçı olmalıdır; ancak her fıkıhçı sufi olmayabilir;”
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Hazırlanışı itibariyle çok iyi bir eser. Tasavvufun Kuran ve sünnete uygunluğu ele alan nadir ederlerden biri.
YAŞAR BEY NUR İÇİNDE YATSIN.MEALİNİ HEP OKURUM.AMA BAZI KONULARI ÇÖZEMEMİŞ .TÜM KURAN ÇALIŞMALRI İÇERSİNDE EN MUHTEŞEM KURAN ÇEVİRİSİ HAKKI YILMAZ IN NECM NECM İNİŞ MEALİ VE TEFSİRİDİR.AYRICA HAKKI YILMAZ IN YOUTUBDA KURAN VE İSLAM PROĞRAMLARINDA TEFSİR YAPMAKTADIR.ARZU EDEN 1. BÖLÜMDEN BAŞLAYABİLİR.ŞU AN TAHA SURESİNDEYİZ.1500 YILDIR YAPILMIŞ EN MUHTEŞEM MEAL HAKKI YILMAZ.
Kur’an-ı Kerim ve sünnete göre tasavvuf anlatılmış…
Kur’an ışığında bakılmış olması önemli. Tasavvuf istismara çok açık bir konu. İyi anlamda da kötü anlamda da. Dikkatli okunmalı.
bakın Hasan el-Benna ne diyor. buna katılır mısınız ? :”…Fıkhın hükümü geneldir. Çünkü maksadı dinin minaresini yükseltmek ve onu yüceltmektir. Tasavvufun hükmü ise,hastır,özeldir genel değildir. Çünkü o kul ile Rabbi arasında olan bir muameledir. Dolayısıyla fakih kimsenin, sufi kimseye itirazı doğrudur.; ancak sufinin fakihe itirazı doğru olmaz. Tasavvufların fıkha dönüp onunla yetinmek mümkündür. Ancak tasavvuf fıkıhsız olmaz. Her ne kadar mertebe itibariyle tasavvuf fıkıhtan üstün olsada fıkıh bırakılıp tasavvufa gidilemez. Tasavvuf fıkıhsız olamaz.Ancak fıkıh daha sağlam ve maslahat açısından daha geneldir. Bunun için şöyle söylenmiştir:’Sufi, fıkıhçı olmalıdır; ancak her fıkıhçı sufi olmayabilir;”