Elinizdeki kitabın özelliği, 1946-1960 dönemine sistem sorunu açısından bakmasıdır. Türkiye 1950’de çok partili hayata geçti fakat otoriter siyasi kültürle ve kuvvetler birliği sistemiyle… Başta Celal Bayar olmak üzere DP iktidarı kuvvetler ayrılığına dayalı yeni bir anayasa yapmayı reddetti! Kuvvetler ayrılığı, yargı bağımsızlığı, bağımsız anayasa mahkemesi ve hukukun üstünlüğü kültürü olmadan 1950 yılında girilen çok partili dönemde olaylar nasıl gelişti? Siyaset darbe felaketine giden yolda nasıl yürüdü? 1946-1960 dönemine bir tarih laboratuvarı gibi bakan Taha Akyol’un kitabında bu sorunun cevaplarını bulacaksınız.
TÜRKİYE'DE BİR İLK: TAMAMEN YASAL ÜCRETSİZ PDF KİTAP ARŞİVİ
%100 Yasal • Hızlı Erişim • Telifsiz Eserler
Türkiye’nin tamamen yasal ve ücretsiz e-kitap kütüphanesi; roman, deneme, kişisel gelişim gibi pek çok kategorideki eseri tek çatı altında sunar. Kitapları doğrudan tarayıcınızda çevrimiçi okuyabilir veya tek tıkla PDF formatında indirerek çevrimdışı keyfini çıkarabilirsiniz. "Popüler", "En Çok İndirilenler" ve "Yeni Eklenenler" sekmeleri ile zengin kategori-yazar listeleri, aradığınız başlığa saniyeler içinde ulaşmanızı kolaylaştırır. Opsiyonel kayıt/giriş sistemi ise okuma geçmişinizi saklar ve favori eserlerinize hızlı erişim sunar.
Herkesin anlayabileceği bir dille olaylar çok güzel özetlenmiş. Bu eser okunmalıdır. Celal Bayar’ın uzlaşmaz tutumu, Menderesin öncülüğünde Demokrat Parti’nin hataları ve muhalefetin keskinliği üzücü sonucu doğurmuş.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
taha akyolun yine güzel kitabı. hukukun neden üstün olmasını anlıyorsunuz.
Bu eser okununca görülecek ki Türkiye demokrasi açısından hiç değişmiyor. İki ileri bir geri.
Herkesin anlayabileceği bir dille olaylar çok güzel özetlenmiş. Bu eser okunmalıdır. Celal Bayar’ın uzlaşmaz tutumu, Menderesin öncülüğünde Demokrat Parti’nin hataları ve muhalefetin keskinliği üzücü sonucu doğurmuş.
Beğenenler için Altan Öymen’in serisini de tavsiye ederim.
günümüz ile çağrışımlar veren güzel bir kitap. 46-60 arasını öğrenmek için güzel bir kaynak.