Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Açınız

Kategori: Edebiyat Yazar: Nathalie Sarraute Yayınevi: Can Yayınları

Açınız

  • çevirmen: Aysel Bora
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 96
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: 3. Hm. Kağıt
  • Boyut: 13.5 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
Doksan sekiz yaşındaki Nathalie Sarraute, bu kitabında, sözcükleri konuşturuyor, hem de bir sahne düzeni içinde. 'Bu dramlardan her birinin kahramanı sözcüklerdir; alabildiğine başına buyruk canlı varlıklar.' Böyle buyuruyor yazar, bu kitabı için. Okurken bir tiyatroda gibiyiz. 'Gerçekdışı'ların salgınına, 'sesdüşmeleri'nin saldırısına, 'verilmiş söz'ün tutsağı olmuş sözcüklere, 'görüşürüz'ün 'günaydın' tarafından kurtarılışına, sondaki bir 'sessiz harf'in öldürülüşüne tanık oluyor, sözcüklerin bizden habersiz çalıştığı, düşüncelerimizden önce geldiği, kendi aralarında tartıştıkları, kimi zaman mutlu oldukları, kimi zamansa hiç istemeden biraraya geldikleri ve genellikle, hiç hoşlanmadıkları halde, basmakalıp, içtenliksiz, sıradan anlatımlar oluşturmaya, başı sonu belirsiz gevezeliklere katlanmaya zorlandıkları için düpedüz acı çektikleri kaygısına kapılıyoruz. Bir söz büyücüsü gibi işliyor kitabını Nathalie Sarraute ve bu ilerlemiş yaşında bile pırıl pırıl çalışan zihnine bir kez daha hayran bırakıyor okuru.
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Açınız PDF 3.98 MB İndir
Açınız EPUB 4.45 MB İndir
Açınız MOBI 3.52 MB İndir
Açınız ODF 3.75 MB İndir
Açınız DJVU 4.69 MB İndir
Açınız RAR 3.05 MB İndir
Açınız ZIP 2.81 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (2 Yorum)


Baştan sona diyaloglardan oluştuğu için kolay ve rahat okunan bir kitap. Ben bir gecede bitiridim okumayı.Konuşanlar ise bildiğimiz sözcükler ve okurken bana yazar bu diyaloğu nereye götüreceğini kendisi de bilmiyormuş gibi geldi. Yer yer, tutarsız ve absürde varan bu diyalaglar zaman zaman çekilmez hale gelebiliyor.Yeni roman akımının öncülerinden olan yazarın bu kitabı için kapağında “deneme” denmiş. Ben denemeye pek benzetemedim gerçi ama ille de bir şeye benzet, derseniz, deneme demeye razı olabilirim.


“Açınız” kitabı imgesel bir dille kaleme alınmış ama imge yoğunluğunu ayarlayamamış yazar. Yer yer kullandığı imgelerle romanına estetik kazandırmak yerine, romanın tamamını kapalı imgelerle kurmayı seçmiş. Bu yönüyle okuyucuya kafa tutuyor ve kitap yeniden yaratım süreci içinde her okuyucu tarafından farklı şekilde yorumlanıyor. Yazar ve okuyucunun birlikte oluşturdukları o yaratım süreci, çağdaş yazının da temelini oluşturuyor. Ama “Bir romanda anlam ve kurguya çok önem veririm.” derseniz okurken bunalacağınız bir kitap. Çünkü bir mesaj ya da olay olgusu üzerinden değil tamamen sözcüklerin imgesel konuşmaları üzerinden gidiyor. Parçalar arasında da tam bir mantık bütünlüğü yok. Yine de, eğer yoğun ve kapalı imgeli şiir ve yazılardan, post-modernist edebiyattan hoşlanan birisiyseniz, kaçırmayın derim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*