İnsanlar eğer isteselerdi, yeryüzünde kardeşçe ve mutlu bir yaşam sürebilirlerdi. Fakat insanların kardeşçe yaşamadığını anlamak için çevremize şöyle bir bakmamız yeterlidir. Zenginler ve fakirler var. Fakirler doyuncaya kadar bile yemek yiyemezken zenginler yemekleri çöpe atıyorlar. Ben bunların bir çocuğa söylenebilecek hoş şeyler olmadığını çok iyi biliyorum. Fakat çevremizdeki adaletsizlikleri ve sefaleti görmezden gelemeyiz; sen gezegenimizde dünyaya geldin ve bu gezegende olup biten her şey seni etkiliyor. Bir şey yapman gerekiyorsa her seferinde kendine adaletin nerede olduğunu sor. Çölde kaybolmuş bir yolcunun yıldızları aradığı gibi sen de her zaman adaleti ara.
TÜRKİYE'DE BİR İLK: TAMAMEN YASAL ÜCRETSİZ PDF KİTAP ARŞİVİ
%100 Yasal • Hızlı Erişim • Telifsiz Eserler
Türkiye’nin tamamen yasal ve ücretsiz e-kitap kütüphanesi; roman, deneme, kişisel gelişim gibi pek çok kategorideki eseri tek çatı altında sunar. Kitapları doğrudan tarayıcınızda çevrimiçi okuyabilir veya tek tıkla PDF formatında indirerek çevrimdışı keyfini çıkarabilirsiniz. "Popüler", "En Çok İndirilenler" ve "Yeni Eklenenler" sekmeleri ile zengin kategori-yazar listeleri, aradığınız başlığa saniyeler içinde ulaşmanızı kolaylaştırır. Opsiyonel kayıt/giriş sistemi ise okuma geçmişinizi saklar ve favori eserlerinize hızlı erişim sunar.
Yazarın iki kitabını da almıştım.(Politikanın çocuklara anlatılması)Fena değiller..Okunabilir. Ama çocuklara adalet ve politikayı kim anlatmalı?
Bu zamana kadar anlatanlar neyi, nasıl anlattılar? Pek de reel (gerçek) bulmadım anlatımı.
İslâm âlimleri, temyiz yaşına kadar çocuklara sert davranılamayacağını,dayağın “haram olduğunu” söylerler. Bu yaştan önce verilen cezaların faydalı bir tesir yapmayacağı kanaatıvardır.İslâmî terbiye, bülûğ öncesini hayata hazırlama safhası olarak kabûl ederve temyiz öncesi devrede çocuğun çocuksu isteklerine müdahale edilmemesiniister.İslâm, bülûğdan önceki yaşlarda çocukları aklen yetersiz görür ve onlarıkesin bir çizgiyle büyüklerden ayırır. Bu ayırım, onun aleyhine durum hâsıletmez. Meselâ, çocuklara karşı işlenen bir suç, büyüğe verilecek cezalarıhafifletmez veya çocuğun mirastan alacağı payın miktarını büyükten aşağıtutmaz. Bu ayırım, çocuğun aleyhine olacak durumları önler. ÇünküEfendimiz (S.A.V.), bülûğa erinceye kadar çocukların sorumlu olmayacağınıbelirtmiştir.Batı âlemi, asırlar boyu “çocuk küçük insan, insan büyük çocuk” telâkkisinekapılarak, çocuğun ayrı bir fıtrata sahip olduğunun farkına varamamış, buyüzden ayrı hükümlere ihtiyaç duymamış, herhangi bir suçun kanundakikarşılığı ne ise, idam etmeye varıncaya kadar, yaşına bakmaksızın, bütünçocuklara uygulayarak onları perişen etmiştir.Batı âleminde son zamanlarda çocuk üzerinde derinleşen araştırmalar ortayaçıkarmıştır ki; çocuk, büyükten oldukça ayrı bir varlıktır. Öylesine ayrıki; çocuğu, büyük insanı tahlil eden antropoloji esasları çerçevesindeincelemek zordur. Bazı âlimler, ayrı bir çocuk antropolojisinden bahsetmeyebaşlamışlardır. Resûlullah’ın 1500 yıl önce beyan buyurduğu bir gerçeğinihayet keşfetmiş olmaları bile, onlar için büyük bir hamle sayılabilir.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Yazarın iki kitabını da almıştım.(Politikanın çocuklara anlatılması)Fena değiller..Okunabilir. Ama çocuklara adalet ve politikayı kim anlatmalı?
Bu zamana kadar anlatanlar neyi, nasıl anlattılar? Pek de reel (gerçek) bulmadım anlatımı.
İslâm âlimleri, temyiz yaşına kadar çocuklara sert davranılamayacağını,dayağın “haram olduğunu” söylerler. Bu yaştan önce verilen cezaların faydalı bir tesir yapmayacağı kanaatıvardır.İslâmî terbiye, bülûğ öncesini hayata hazırlama safhası olarak kabûl ederve temyiz öncesi devrede çocuğun çocuksu isteklerine müdahale edilmemesiniister.İslâm, bülûğdan önceki yaşlarda çocukları aklen yetersiz görür ve onlarıkesin bir çizgiyle büyüklerden ayırır. Bu ayırım, onun aleyhine durum hâsıletmez. Meselâ, çocuklara karşı işlenen bir suç, büyüğe verilecek cezalarıhafifletmez veya çocuğun mirastan alacağı payın miktarını büyükten aşağıtutmaz. Bu ayırım, çocuğun aleyhine olacak durumları önler. ÇünküEfendimiz (S.A.V.), bülûğa erinceye kadar çocukların sorumlu olmayacağınıbelirtmiştir.Batı âlemi, asırlar boyu “çocuk küçük insan, insan büyük çocuk” telâkkisinekapılarak, çocuğun ayrı bir fıtrata sahip olduğunun farkına varamamış, buyüzden ayrı hükümlere ihtiyaç duymamış, herhangi bir suçun kanundakikarşılığı ne ise, idam etmeye varıncaya kadar, yaşına bakmaksızın, bütünçocuklara uygulayarak onları perişen etmiştir.Batı âleminde son zamanlarda çocuk üzerinde derinleşen araştırmalar ortayaçıkarmıştır ki; çocuk, büyükten oldukça ayrı bir varlıktır. Öylesine ayrıki; çocuğu, büyük insanı tahlil eden antropoloji esasları çerçevesindeincelemek zordur. Bazı âlimler, ayrı bir çocuk antropolojisinden bahsetmeyebaşlamışlardır. Resûlullah’ın 1500 yıl önce beyan buyurduğu bir gerçeğinihayet keşfetmiş olmaları bile, onlar için büyük bir hamle sayılabilir.