Kadirbilirlik, insanoğlunun "kemâl"ini gösteren bir haslettir; ama bir güzelliğin kadrini bilebilmek için insanların, önce kıymet hükümlerini hatırlamaları, asırlarca değer verilmiş bulunan maşerî vicdan ve zevk unsurlarını görüp tanımaları gerekir. Bu da ancak doğru tespit ve sunumlarla sağlanabilir.Biz, göz nûruyla, büyük emekle, köklü bir kültür birikimiyle işlenmiş nakışlar topladık ve onları ilmik ilmik çözdük gücümüzce. Üzerlerindeki tozu silkeledik, yıkadık, ütüledik ve sunduk. Yaradılışının icabı olarak insan, güzeli ruhuyla tanır, seçer. Aynısını yapması mümkün olmasa da, yapılanı takdir edecek bir yaratılıştadır. Bu belki ilahi adaletin ruhlarımıza "bezm-i ezel"de yerleştirdiği fıtrî bir özelliğimiz.. Farkına varmasak da...Yahya Kemal Beyatlı, "söyler" redifli gazelinin son beyitinde:Böyle beş beyti bu gûyende redîf üzre Kemâl,Na’ilî söylese, bir ‘âlem-i ma’nâ söylerderken, XXVII. asır divan şairi Nâ’ilî-i Kadîm’e gönderme yapar. Bu, çağdaş bir usta şairin, kendisinden 292 yıl önce vefat eden "üstâd"ına ihtirâm arzıdır. "Âh bu redifi kullanarak sen bir gazel yazmış olsaydın, o nasıl bir anlam âlemi olurdu kim bilir!.." tarzındaki bir hak teslimidir.Bu kitap, işte bu hürmete şayan ustalara ait şiirlerin bünyelerine, kılcal damarlarına kadar nüfûz şeklinde bir duhûl teşebbüsü olarak 17 âbidevî klasik şiirin şerhidir ve ağır zahmetine rağmen tenkide âmâdedir.
Bu kitap, işte bu hürmete şayan ustalara ait şiirlerin bünyelerine, kılcal damarlarına kadar nüfûz şeklinde bir duhûl teşebbüsü olarak 17 âbidevî klasik şiirin şerhidir ve ağır zahmetine rağmen tenkide gerek kalmayan bir kitap
🙂 Kamil AKARSU hep bu kitabın satırlarını zihninizde seslendiren kişi olacak. Hem faydalı hem kalbi bir eser. Divan edebiyatını, şiirlerin şerhi yapılarak çarpıcı buluşlarla hem öğretiyor hem sevdiriyor.
İsmiyle müsemma olan bu eserin dikkate değer en önemli yanı bir çırpıda okunuluvermesinde yatıyor. Bazı beyitlerin şerh edilmesinde monotonluk hissedilse de yazar birikimiyle bu monotonluğu sınırlandırabilmiş. Divan şiirimizle yakından ilgilenenlerin okuması gereken bir eser.
Kâmil Akarsu, benim Gazi Üniversitesi’nden çok sevdiğim bir hocamdır. Kendisi divan şiiri ve açıklamaları konusunda uzmandır. Derslerini çok büyük bir zevkle dinlediğim sevgili hocamın kitabı da, dersleri kadar değerli ve eşsiz olmuş…Kitapta edebiyatımıza ait 17 şaheserin çözümlemeleri mevcut. Sadece biçimine ve yahut uyaklarına bakarak okuduğumuz şiirleri öylesine irdeliyor ki, hiç aklımıza bile gelmeyecek esas mânâlarını seriyor önümüze…Böylesi güzide bir eseri kitaplıklarımıza kazandırdığı için Kâmil Hoca’mı tekrar saygıyla selâmlıyorum…
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Bu kitap, işte bu hürmete şayan ustalara ait şiirlerin bünyelerine, kılcal damarlarına kadar nüfûz şeklinde bir duhûl teşebbüsü olarak 17 âbidevî klasik şiirin şerhidir ve ağır zahmetine rağmen tenkide gerek kalmayan bir kitap
🙂 Kamil AKARSU hep bu kitabın satırlarını zihninizde seslendiren kişi olacak. Hem faydalı hem kalbi bir eser. Divan edebiyatını, şiirlerin şerhi yapılarak çarpıcı buluşlarla hem öğretiyor hem sevdiriyor.
Güzel bir eser Divan Edebiyatından seçmeler ile güzel bir çalışma ortaya konulmuş.
İsmiyle müsemma olan bu eserin dikkate değer en önemli yanı bir çırpıda okunuluvermesinde yatıyor. Bazı beyitlerin şerh edilmesinde monotonluk hissedilse de yazar birikimiyle bu monotonluğu sınırlandırabilmiş. Divan şiirimizle yakından ilgilenenlerin okuması gereken bir eser.
Kâmil Akarsu, benim Gazi Üniversitesi’nden çok sevdiğim bir hocamdır. Kendisi divan şiiri ve açıklamaları konusunda uzmandır. Derslerini çok büyük bir zevkle dinlediğim sevgili hocamın kitabı da, dersleri kadar değerli ve eşsiz olmuş…Kitapta edebiyatımıza ait 17 şaheserin çözümlemeleri mevcut. Sadece biçimine ve yahut uyaklarına bakarak okuduğumuz şiirleri öylesine irdeliyor ki, hiç aklımıza bile gelmeyecek esas mânâlarını seriyor önümüze…Böylesi güzide bir eseri kitaplıklarımıza kazandırdığı için Kâmil Hoca’mı tekrar saygıyla selâmlıyorum…