Kategori: Psikoloji
Yazar: Ali Saydam
Yayınevi: Rota Yayınları
Algılama Yönetimi
- Yayın Tarihi: 09.04.2005
- ISBN: 9789758296842
- Dil: TÜRKÇE
- Sayfa Sayısı: 478
- Cilt Tipi: Karton Kapak
- Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
- Boyut: 15.5 x 22.5 cm
Tanıtım Bülteni
'Toplum mühendisliği çerçevisinden bakıldığında algılama yönemiti, uygulanması çok eskilere dayanan bir anlayıştı. Belki adı konmamıştı ama, tüm semavi dinlerin yayılmasında gözlemlenmesi mümkündü. Adının konması için birkaç bin yıl geçmesi gerekmişti. isib babası olarak Pentagon ve CIA bilinir. Ortaya çıkışı ise "yumuşak güç" kavramı tartışmasının birkaç yıl öncesine rastlar. Pazarlama iletişiminin ruhu olduunun, yani devlet politakası olma özelliğinin dışında sivil kullunumunun ortaya çıkışı ise son 10 yılın meselesidir. Tespit edebildiğimiz 11 temel kuralı vardır : Hedef kitlenin değerleriyle uyum, hedef kitlenin kültürüyle uyum, beklentilerin üzerinde yaklaşım sergilemek, yalın olmak, sonuca odaklanmak, ölçümlemek, gerçeklere dayanmak, tekrar etmek, farlılaşmak, görselliği doğru yönetmek, düşüncelerden çok duygulara hitap etmek... Kitapta anlatmaya çalıştığmız 11 kirülon 10'u her iki kullunum için geçerlidir. Bunların içinden bir tek kuralda tamamen ayrılırlar : Gerçeklere dayanmak ... Bu ürün, hizmet ya da fikrin satın alınabilmesi için hedf kitlelerin ikna edilmesi süreci, gerçeklerden yola çıkmadan yönetilemez. Oysa resmi kullanımda bu süreç her şıkta yönetilmelidir. Gerçekler ülkenin "ali menffati" için her an kurban edilebilir. öyle ya, gerçekler ve diplomasi birbirlerine hiç de özdeş kavramlar değildir....
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
algı hakkında detaylı bilgiler mevcut.
güzel bir kitaptı. ilk başta biraz terimsel geldi , ilk 50 sayfa.sonrası çok akıcıydı..
Yazar her ne kadar bir kısım mektepli zevat tarafından alaylı olmakla yaftalanıp aşağılandığını söylüyorsa da kitap son derece mükemmel ve alanında ilk…Bence getirilebilecek tek eleştiri ise tamamen ticari bakış açısına sahip olması…