İnsanoğlu tefekkür üzere girift bir akıl mimarisine doğru gitmekte… Bu girift yapı kurulmadan, her şey karmaşık kalmakta…Girift aklın ve sezginin kurduğu girift yapı, anlatım tarzlarının çıtasını yükseltti ve sonuçta bu yapının dünya üzerine bir düzen kurma ihtimali, en girift anlatım denklemlerinin çözümleri ile mümkün hâle geldi… İşte “Altüst” hikâyeler, akıl ve sezgi ufkunun girift mimarisine hamle yapan anlatım tarzlarının birer örneğidir… Bu sayede tefekkürün kökenlerine kadar inip, insanın varoluşuna aslî cevabı verdirecek duyguyu insanoğluna telkin etmeyi ummaktadır…Üslupta ne kadar girift hâl, tefekkürde o kadar derinlik… Ve nitekim beynin işleyişi o kadar derin ve kalp de o kadar mutmain…
Bu öykülerden anlaşıldığına göre yazar, Avrupa, batı ve hatta Rus edebiyatını çok iyi bir şekilde okuduğu ve tahlil ettiği görülmektedir. Yüz yıl öncesi yaşamış roman kahramanlarını günümüzde de yaşıyor ve gelecekte de yaşayacak şeklinde görmüş ve öykülerine bu şekilde misafir etmiştir. Adeta bu roman kahramanlarının geleceklerini tasavvur etmiş ve gelecekle bağını kurmuştur. Ayrıca, yüzyıl veya daha önce yaşamış roman kahramanlarının yerine kendini koymuş ve kahramanlarla yaşıyormuş hissini vermektedir. Bu bağlamda geleceğe yönelik yaşam ve teknoloji tasavvurlarını da görmek mümkün.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Bu öykülerden anlaşıldığına göre yazar, Avrupa, batı ve hatta Rus edebiyatını çok iyi bir şekilde okuduğu ve tahlil ettiği görülmektedir. Yüz yıl öncesi yaşamış roman kahramanlarını günümüzde de yaşıyor ve gelecekte de yaşayacak şeklinde görmüş ve öykülerine bu şekilde misafir etmiştir. Adeta bu roman kahramanlarının geleceklerini tasavvur etmiş ve gelecekle bağını kurmuştur. Ayrıca, yüzyıl veya daha önce yaşamış roman kahramanlarının yerine kendini koymuş ve kahramanlarla yaşıyormuş hissini vermektedir. Bu bağlamda geleceğe yönelik yaşam ve teknoloji tasavvurlarını da görmek mümkün.