12 Eylül darbesinin ardından ortadan kaybolan, öldüğü sanılan Demir'in yirmi yıl sonra ortaya çıkması geçmişe ışık düşürürken, kırklı yaşlarını süren eski arkadaşları için yüzleşme ve hesaplaşma kaçınılmaz hale gelir. Ne var ki olan biten ancak kırık camdan yansıdığı kadarıyla görülebilecektir.
"Onlarca kırmızının hiçbiri asfaltın üzerindeki küçük noktaya benzemiyor. Benzeri olmayan bir ton bu, tutkuyla ölüm arasında emsalsiz bir ara ton. Ayaklarıyerebasmayan, kataloglarda olma-yan başıbozuk bir ton.
"Şehrin renkleri arasına, 'asfaltta kedi ölümü kırmızısı' olarak kaydediyor bu tonu. O an, o caddede, o kedinin ölümünün kırmızısı demeli aslında. Hangi teknik işlem geçmişle ve gelecekle yüklü bu benzersizliğe, o ânın uçuculuğuna ve sonsuz karmaşasına renk veren pigmentleri bir araya getirebilir!
"Günahsız asfalt, günahsız Hester gibi varoldukça taşıyacak bu lekeyi. Kedi, şahsi Pantone kataloğundaki isimsiz kırmızıda yeniden ölüp duracak, ama ürkmüyor bundan. Ölülerin birden çok ölme yetenekleri olduğunu biliyor. Geride kalanlar yakalarını bırakana kadar tekrar tekrar ölüp dururlar."
Ayşegül Devecioğlu’nun okuduğum ilk kitabıydı. Kitaptan beklentim biraz daha fazlaydı aslında. Seksenler öncesi ve 80 darbesi üzerinde çok daha fazla durulacağını düşünmüştüm. Ama daha çok 80 darbesi sonrası kaybolan bir adama aşık olan kadının psikolojik durumundan bahsedilmiş. Bu darbe sonrası kaybolan adamın hikayesine de değiniliyor. Marjinal sola yakın bir kitap gibi geldi bana. Yazarın kalemi ise gerçekten iyi. Tasvirleri mükemmel, dili kullanışı mükemmel. Özellikle ilk kısımlarda diyaloglar çok kısıtlı olmasına rağmen kitap kendini okutuyor. Kısacası yazarın kalemi için okunabilir.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Ayşegül Devecioğlu’nun okuduğum ilk kitabıydı. Kitaptan beklentim biraz daha fazlaydı aslında. Seksenler öncesi ve 80 darbesi üzerinde çok daha fazla durulacağını düşünmüştüm. Ama daha çok 80 darbesi sonrası kaybolan bir adama aşık olan kadının psikolojik durumundan bahsedilmiş. Bu darbe sonrası kaybolan adamın hikayesine de değiniliyor. Marjinal sola yakın bir kitap gibi geldi bana. Yazarın kalemi ise gerçekten iyi. Tasvirleri mükemmel, dili kullanışı mükemmel. Özellikle ilk kısımlarda diyaloglar çok kısıtlı olmasına rağmen kitap kendini okutuyor. Kısacası yazarın kalemi için okunabilir.