Kant’ın tanıtlamaları sıradan bilincin olağan tasım işlevleridirler, her içeriğe eşit ölçüde açık olarak herhangi bir yöntemsel karakter göstermezler. Bu seçme özgürlüğü içinde, Eleştirel Felsefe Realiteyi bilginin alanından dışlar ve Fenomenin öznelliği içine yerleşerek yalnızca bilincin kendisinin bilginin nesnesi olabileceğini savunur. Yine, eğer Kant’ın felsefesini düzeltmeden alırsak, insan için olanaklı olan yalnızca fenomenal bir ‘bilim,’ bilginin yerini alan inancın temelinde fenomenal bir ahlak ve törellik, ve kişisel-öznel beğeniler temelinde fenomenal bir estetiktir. Özellikle ‘aşkın/transzendent’ olanla ilgilenmeyen felsefesine keyfi olarak ve paradoksal olarak ‘Aşkınsal/Transzendental Felsefe’ adını veren Kant kuşkucu eğilimi ile Aufklärung filozofları arasında bir onur yeri doldurdu. Tüm zamanlarda kendisini dinlemeye ve izlemeye hazır eşit ölçüde kuşkucu eğilimli geniş bir bilinç alanının duygudaşlığını kazandı. Kişisel olarak bir nihilist olmasa da, "insanın yamuk tahtasından düzgün hiçbirşey yapılamaz" diyordu.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Başlığı sizi yanıltmasın. Bu kitap, sadece orijinal kitabın giriş kısmının çevirisi. Ve çeviri dili de gerçekten çok yorucu. Tavsiye etmiyorum.
baş ucu kitabı ama zaten türkiyede felsefe kitapları sadece felsefeciler tarafından okunması üzücü
Bir kere okuyup bir yana bırakabilecek bir eser değil kesinlikle.
Kant’ı anlayabilmek için defalarca okunması gereken bir eser.
Bu çeviriyi okumaya çalışacağınıza paranızı çöpe atsanız daha faydalı olur.