Ekonomik Çelişkiler Sistemi ya da Sefaletin Felsefesi
Tanıtım Bülteni
Proudhon, 1846’da Sefaletin Felsefesi’ni yazarak bütün şimşekleri üzerine çekti. Öncelikle din karşıtı beyanlarıyla “saygı değer” insanları şoke ediyordu. Ona göre, dünyanın içinde bulunduğu durum, iyiliksever bir Tanrı’nın varlığını teyit etmek şöyle dursun, insanı “Tanrı kötüdür” kanaatine vardırıyordu. “Dinde Tanrı, politikada Devlet, ekonomide Mülkiyet; işte, kendine yabancılaşmış insanlığın kendi elleriyle teslim olduğu ve günümüzde artık reddetmesi gereken üçlü biçim budur” diyordu.Statik sonuçlara, nihaî yanıtlara güvenmeyen, bilinçli bir anti-sistematik düşünür olan Proudhon, Sefaletin Felsefesi’nde, Marksist politik eylem vurgusunun karşısına anarşist ekonomik eylem idealini koyar.Marx’ın, Proudhon’a cevabı olan Felsefenin Sefaleti yaygın bir okur kitlesine ulaşmışken, bu eserin referansını oluşturan Sefaletin Felsefesi bugüne değin gün ışığına çıkmamıştı. Şimdi bu eserin, çok uzun zaman sonra da olsa Türkçe yayımlanmış olması, günümüzde de devam eden politik saflaşma ve tartışmaların 19. yüzyıldaki arka planını gözler önüne sermektedir.
Ekonomi incelemeleri için okuma yaparken elime gecti. İnanc,aile, üretim, ulus gibi kavramları dönemine göre oldukça aykırı kaleme almıştır. İlgiyle okudum. Anarşist yaklaşımı olduğu söyleniyor
Biraz ağır ama mükemmel bir kitap. O dönem için çok fazla; sanki bu dönemde yazmış yazar bu kitabı.Felsefe ve sosyoloji okuyan arkadaşlara tavsiye ederim. Tam çevirisi yapılsa daha iyi olabilirdi.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Ekonomi incelemeleri için okuma yaparken elime gecti. İnanc,aile, üretim, ulus gibi kavramları dönemine göre oldukça aykırı kaleme almıştır. İlgiyle okudum. Anarşist yaklaşımı olduğu söyleniyor
Proudhon’un önemli eseri. Okunmalı.
Ağır bi kitaptır, yüklü teorik felsefe içeriyor ve bolca Marx’a eleştiri
Biraz ağır ama mükemmel bir kitap. O dönem için çok fazla; sanki bu dönemde yazmış yazar bu kitabı.Felsefe ve sosyoloji okuyan arkadaşlara tavsiye ederim. Tam çevirisi yapılsa daha iyi olabilirdi.