Evrim ve Ahlak Filozofu İbn Miskeveyh Düşüncesinde Tanrı, Evren ve İnsan
Tanıtım Bülteni
Genel felsefe tarihinde olduğu gibi İslam felsefesi tarihinde her filozof, ayrı bir düşünce zenginliğidir. Felsefenin ayrıcalığı ve zihni yükseltici işlevi, benzer gibi görünen düşüncelerin içinden farklılıkları ortaya çıkardığı görülmektedir. İlk bakışta sıradan bir okuyucu için tekrarlar olarak algılanabilecek olan felsefe tarihi; sistemli ve titiz bir okuyucunun zihninde önceki düşüncelerden etkilenmesi ve sonraki düşünceleri doğurması bağlamında tüm ayrıcalığıyla belirginleşebilmektedir. Her düşünce ve düşünür, bir anlamda, kendinden önceki tarihsel ve düşünsel ortamın ürünü olduğu gibi, kendinden sonraki düşüncelerin de hazırlayıcısı olma özelliğini taşımaktadır. İbn Miskeveyh ismi, daha çok, ahlak ilmiyle çağrışım yapmaktadır. Ahlak felsefesi alanında yapılan çalışmalarda onun Tehzibü’l-Ahlak isimli eserinden yararlanılır. Elinizdeki bu eser, İbn Miskeveyh’in bir diğer eseri olan el-Fevzü’l-Asğar’ı temele alarak, Tanrı, evren, evrim ve insan, peygamber ve ölüm ötesi anlayışını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
miskeveyh te sudur evrim ve yoktan yaratılışın alternatif değil birbirini Tamamlayıcı oldukları görülmektedir.Hepsi bir boyutu kapsıyor.
Hocamın konferansını da dinledim.Bitkiden hayvana evrim var.Ama Hayvandan insana sıçrama var mı bu kitapta net değil.
Eskiden evrim özgürce tartışılmış.
mutluluk erdemler ve ölüm korkusu bölümleri de güzel.
Kitabın başlığında kullanılan “evrim” kelimesinin anlamı, tanım açısından gelişim anlamıyla mı yoksa biyolojik evrim anlamıyla mı kastedilmiş netleştirilmediğinde spekülatif bir başlık olmuş. Nitekim yazar kendiside tanıtım kısmında ilgi çekmesi için evrim kelimesini kullandığını söylemiş. Ancak İbn Miskeveyhte bugün bilinen anlamda bir biyolojik evrim görüşünün olmadığını -olamayacağını- okuyunca farkediyorsunuz. Bu spekülasyondan dolayı pek begenmedim. Ancak genel hatlarıyla ibn miskeveyhin felsefesini kavramak için okunabilir.
Kimi Miskeveyh te evrim var kimi yok diyor.
Kitabı ben de okudum
Maymun insan oldu demek mi sadece evrim..
Kitaba göre Peygamberlik evrimin en son varacağı nokta.İHatta meleklik ilginç geldi.Yani evrimi Miskevey çık daha geniş pencerede görmüş.
Kimi Miskeveyh te evrim var kimi yok diyor.
Kitabı ben de okudum
Maymun insan oldu demek mi sadece evrim..
Kitaba göre Peygamberlik evrimin en son varacağı nokta.Hatta meleklik ilginç geldi.Yani evrimi Miskeveyh çık daha geniş pencerede görmüş.
dindarlar ve poztivistler Misleveyh e veya bir Müslümana evrimi niye yakıştırmaz anlamıyorum. İşarakimeşşai yorumu yazan kişi en iyi anlamış bence.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Evrimle ilgili ilginç fikirleri var
miskeveyh te sudur evrim ve yoktan yaratılışın alternatif değil birbirini Tamamlayıcı oldukları görülmektedir.Hepsi bir boyutu kapsıyor.
Hocamın konferansını da dinledim.Bitkiden hayvana evrim var.Ama Hayvandan insana sıçrama var mı bu kitapta net değil.
Eskiden evrim özgürce tartışılmış.
mutluluk erdemler ve ölüm korkusu bölümleri de güzel.
Kitabın başlığında kullanılan “evrim” kelimesinin anlamı, tanım açısından gelişim anlamıyla mı yoksa biyolojik evrim anlamıyla mı kastedilmiş netleştirilmediğinde spekülatif bir başlık olmuş. Nitekim yazar kendiside tanıtım kısmında ilgi çekmesi için evrim kelimesini kullandığını söylemiş. Ancak İbn Miskeveyhte bugün bilinen anlamda bir biyolojik evrim görüşünün olmadığını -olamayacağını- okuyunca farkediyorsunuz. Bu spekülasyondan dolayı pek begenmedim. Ancak genel hatlarıyla ibn miskeveyhin felsefesini kavramak için okunabilir.
Evrimle ilgili düşünceleri kitapta çok az yer ediyor. Yine de tavsiye ederim, ilgiç fikirleri var evrim üstüne. Bunu hadisle destekliyor.
Kimi Miskeveyh te evrim var kimi yok diyor.
Kitabı ben de okudum
Maymun insan oldu demek mi sadece evrim..
Kitaba göre Peygamberlik evrimin en son varacağı nokta.İHatta meleklik ilginç geldi.Yani evrimi Miskevey çık daha geniş pencerede görmüş.
Kimi Miskeveyh te evrim var kimi yok diyor.
Kitabı ben de okudum
Maymun insan oldu demek mi sadece evrim..
Kitaba göre Peygamberlik evrimin en son varacağı nokta.Hatta meleklik ilginç geldi.Yani evrimi Miskeveyh çık daha geniş pencerede görmüş.
dindarlar ve poztivistler Misleveyh e veya bir Müslümana evrimi niye yakıştırmaz anlamıyorum. İşarakimeşşai yorumu yazan kişi en iyi anlamış bence.