Hayranlıkla izlediğimiz Hollywood filmleri Amerikan sinema sektörünün masum birer çalışması mı, yoksa planlı bir projenin parçası mı?Yapılacak siyasi ve ekonomik operasyonlara filmler aracılığıyla nasıl zemin hazırlanıyor?Bilinçaltı mesajlar nasıl veriliyor?Devasa bütçeli filmlerin arkasındaki güç “Amerikan derin devleti” mi?“Matrix”, “Terminatör”, “Tomb Raider”, “Existenz”, “Beşinci Element”, “12 Maymun”, “Star Trek” ve daha onlarca filmin tek tek analizleri ve bilinçaltı operasyonları.Ne mesaj vermek istediler, dünyayı nasıl yönlendirdiler?Bu kitabı okumadan hiçbir “Hollywood işi”nin gerçek amacını bilemeyeceksiniz.
Ramazan hocanın televizyonlarda açık oturumlarda sürekli bahsettiği bir konuydu.Sinemaya ilgisi olan biri olarak zaten vakıf olduğum bir konuydu.Daha detaylarını da öğrenmek için aldım.Kapsamlı ve özenli bir kitap…
Bilinçaltı reklamcılık, son günlerde adını sıkça duyuyor olduğumuz “subliminal mesaj” üzerinden kurgulanıyor. Subliminal mesajı, insanın algı eşiğinin altında kaldığı için bilinçli bir şekilde fark edilemeyen mesajlar olarak tarif etmek mümkün. Yani bu mesajları gözümüz görmüyor, kulağımız duymuyor ancak beynimiz bize belli etmeden kayıt altına alıyor. Bazı reklamlar, subliminal mesajlar aracılığıyla alıcının bilinçaltını hedefliyor ve alıcıya telkinde bulunup satın alma davranışının gerçekleşmesini hedefliyor. Bu teknikte tüketiciye pasif bir rol biçiliyor. Subliminal mesajın alıcıya iletilebilmesi için çeşitli yöntemlerden yararlanılıyor; görüntünün tümüne bakıldığında dikkati çekmeyen detay imgelerle kişi istenilen konuma sokuluyor.okumak önemli.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Kitap boyunca matrix filminden sıkça bahsedilip yer yer tekrar olsa da faydalı bir eser.
Ramazan hocanın televizyonlarda açık oturumlarda sürekli bahsettiği bir konuydu.Sinemaya ilgisi olan biri olarak zaten vakıf olduğum bir konuydu.Daha detaylarını da öğrenmek için aldım.Kapsamlı ve özenli bir kitap…
Bazı tekrarlar var ama güzel bir kitap
Televizyonlardan tanıdığım sayın hocanın kitabını aldım okudum ve tavsiye ederim …
Bilinçaltı reklamcılık, son günlerde adını sıkça duyuyor olduğumuz “subliminal mesaj” üzerinden kurgulanıyor. Subliminal mesajı, insanın algı eşiğinin altında kaldığı için bilinçli bir şekilde fark edilemeyen mesajlar olarak tarif etmek mümkün. Yani bu mesajları gözümüz görmüyor, kulağımız duymuyor ancak beynimiz bize belli etmeden kayıt altına alıyor. Bazı reklamlar, subliminal mesajlar aracılığıyla alıcının bilinçaltını hedefliyor ve alıcıya telkinde bulunup satın alma davranışının gerçekleşmesini hedefliyor. Bu teknikte tüketiciye pasif bir rol biçiliyor. Subliminal mesajın alıcıya iletilebilmesi için çeşitli yöntemlerden yararlanılıyor; görüntünün tümüne bakıldığında dikkati çekmeyen detay imgelerle kişi istenilen konuma sokuluyor.okumak önemli.