İslam Eğitiminin tesbit ve teklifleri ile eğitimimize getirdiği değerler dahaönce de bazı çalışmalara mevzu edilmişti. Eğitim Bilimi açısından çağdaşve başarılı özelliklere sahip olduğunu gördüğümüz İslam Eğitiminin üzerindeen çok durduğu hususlardan biri de öğretmen-öğrenci münsebetleri olmuştur.Nitekim "İsalm Eğitiminde Öğretmen-Öğrenci Münsebetleri"ni konu edinen bueserde, İslam toplumunda öğretmenlik mesleğinin doğuşu, yeri, özellikleri ileöğretmenin sahip olması gerekli nitelikler, sınıf içi ve dışı davranışlar, öğrencilereyaklaşım biçimleri ortaya konmaktadır.Aynı zamanda öğrencilikle ilgili temel esaslar, öğrencinin nitelikleri, öğretmenve arkadaşlarına karşı davranışları, derslerinde başarılı olabilme usulleri veöğrenme metodları da ele alınmaktadır.Bu çalışmanın diğer bir özelliği de, İsalm Eğitim Müesseseleri ile buralardauygulanan eğitim metodlarını, anahatlarıyla tanıtması ve İslam Eğitimcilerininkonu ile ilgili dikkat çekici görüşlerini günümüze aktarmasıdır.
Geçmişte öğrenci ve öğretmenin gönüllü olduğu dönemleri yansıtan bir kitap. Uygulamada olan günümüz zorunlu din eğitimi çerçevesinde bakınca ütopya gibi görünüyor
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Öğretmen öğrenci ilişkisindeki sınırları belirlemede çok faydalı..
Hocamızın tavsiyesi üzerine aldım. Konular güzel ve anlaşılır bir dille okuyucuya aktarılmış.
Geçmişte öğrenci ve öğretmenin gönüllü olduğu dönemleri yansıtan bir kitap. Uygulamada olan günümüz zorunlu din eğitimi çerçevesinde bakınca ütopya gibi görünüyor
Ders kitabı olarak aldık. Anlaşılır ve güzel
Değerli eğitim hocamızın yazmış olduğu bu çok nadir, değerli bir eser olan kitap öğrenciler ve öğretmenler tarafından okunması gerekmektedir.