Bir okul Kalite Okulu olmadan önce, müdür yeni sisteme, yani liderce yönetime geçme kararı vermeli, bu karara bağlı kalmalı ve patronluk yerine liderlik yaparak öğretmenleri buna ikna etmeli. Bir sonraki adım, öğretmenlerin, öğrencilerine ikna etmeli. Bir sonraki adım, öğretmenlerin, öğrencilerine patronluk yapmayı bırakıp liderlik yapmaları, böylece sınıflarında yeni ve daha iyi bir şeyler olduğunu göstermeleridir. Bu adımların her ikisi de zordur, ama uygulamada müdürlerin işi öğretmenlerinkinden daha kolaydır. Ama öğretmenler, öğrencileri hem yöneltmek hem de onlara öğretim vermek zorundadırlar ki öğrencilerin birçoğu okulda bile bulunmak istemez ve hangi yönetim sistemini uygularsanız uygulayın pek ilgi ve yardımcı olmazlar. Bu kitap bu öğrencilere ulaşmak üzerinedir.
kitabı okuyunca okullarda uygulanan birçok şeyin yanlış olduğunun farkına varıyorsunuz.yeni şeyler öğreniyor, heyecanlanıyor ve okulda uygulamak istiyorsunuz;ancak yazarın da kitapta belirttiği gibi bu zor ve uzun bir süreç. gerçekten uygulanabilse yazarın anlattıkları harika… okumanızı tavsiye ederim.
kitabı okuyunca kendinizi daha farklı hissedeceksiniz. hayatınızdaki eğitim anlayışı değişecek. sınavlar ve sınavlardan alınan notlarla ilişkin düşünceleriniz değişecek. dikkatli ve özümseyerek okuyun.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Yazar bu kitaptan önce “Okulda Kaliteli Eğitim ” kitabını okumanızı tavsiye ediyor. Çünkü ilk kitapta öğretmenin rolü net olarak ortaya konuyor.
kitabı okuyunca okullarda uygulanan birçok şeyin yanlış olduğunun farkına varıyorsunuz.yeni şeyler öğreniyor, heyecanlanıyor ve okulda uygulamak istiyorsunuz;ancak yazarın da kitapta belirttiği gibi bu zor ve uzun bir süreç. gerçekten uygulanabilse yazarın anlattıkları harika… okumanızı tavsiye ederim.
kitabı okuyunca kendinizi daha farklı hissedeceksiniz. hayatınızdaki eğitim anlayışı değişecek. sınavlar ve sınavlardan alınan notlarla ilişkin düşünceleriniz değişecek. dikkatli ve özümseyerek okuyun.