Amerika artık bir ülke değil, trilyonlarca dolarlık bir markadır, diyor ki Kalle Lasn ve onun "kültür bozucu" arkadaşları. Adbusters (Reklambozanlar) dergisinin kurucusu ve aynı adlı hareketin öncüsü Lasn, bilginin akışını, şirketlerin ellerindeki gücü kullanma biçimini, televizyon istasyonlarının yönetim yapılarını, gıda, giyim, otomobil, spor, müzik ve kültür endüstrilerinin işleyişini küresel markalaşma sürecine karşı koymaya çalışıyor. Lasn, cesur ve sözünü esirgemez üslubuyla, medya uykusuna yatmış tüketici bireyleri sarsıp kendine getirirken. "Satın Almama Günü", "Televizyon Kapatma Haftası" gibi eylemlerin de liderliğini yapıyor.
Bu kitap ilk bakışta burun kıvıracağınız bir mesaj içeriyor: Dünyayı değiştirebilirsiniz. Aslında günümüzde böylesi bir vaatte bulunmak riskli görünüyor, çünkü “içinizdeki devi uyandırın” türünden anlamsız basmakalıp sloganları çağrıştırıyor: “Hayal etmek başarmanın yarısıdır”, “Binlerce kilometrelik yola bir adım atılarak çıkılır”, vs, vs.Ama kitabı okuduğunuzda vermeye çalıştığı mesajın da gerçek olduğunu anlıyorsunuz. Kültür Bozumu, yaşama ve düşünme tarzını değiştirecek bir kitap. Bilginin akışını, şirketlerin ellerindeki gücü kullanma biçimini, televizyonların yönetim yapılarını, gıda, giyim, otomobil, spor, müzik ve kültür endüstrisinin gündem belirleme yöntemlerini değiştirmeyi hedefliyor. Hepsinden önemlisi kitle iletişim araçlarıyla kurduğumuz ilişkinin biçimini ve toplumsal yaşamda anlamın oluşum biçimini değiştirecek bir eser… Tavsiye ederim.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Bu kitap ilk bakışta burun kıvıracağınız bir mesaj içeriyor: Dünyayı değiştirebilirsiniz. Aslında günümüzde böylesi bir vaatte bulunmak riskli görünüyor, çünkü “içinizdeki devi uyandırın” türünden anlamsız basmakalıp sloganları çağrıştırıyor: “Hayal etmek başarmanın yarısıdır”, “Binlerce kilometrelik yola bir adım atılarak çıkılır”, vs, vs.Ama kitabı okuduğunuzda vermeye çalıştığı mesajın da gerçek olduğunu anlıyorsunuz. Kültür Bozumu, yaşama ve düşünme tarzını değiştirecek bir kitap. Bilginin akışını, şirketlerin ellerindeki gücü kullanma biçimini, televizyonların yönetim yapılarını, gıda, giyim, otomobil, spor, müzik ve kültür endüstrisinin gündem belirleme yöntemlerini değiştirmeyi hedefliyor. Hepsinden önemlisi kitle iletişim araçlarıyla kurduğumuz ilişkinin biçimini ve toplumsal yaşamda anlamın oluşum biçimini değiştirecek bir eser… Tavsiye ederim.