Tüm işletmelerin en değerli varlığı maddi olmayan varlıklarıdır: şirket ismi, markaları, sembolleri, sloganları, çağrıştırdığı düşünceler, algılanan kalitesi, isim bilinirliği, müşteri tabanı, markalar ve kanal ilişkileri gibi kaynaklar.Marka özvarlığını oluşturan bu varlıklar, rekabet avantajının ve gelecekteki kazançların temel kaynağıdır. Ancak yapılan araştırmalar, yöneticilerin şirket çağrışımları, müşteri farkındalığı ya da müşteri sadakati gibi kavramları kendinden emin bir şekilde tanımlayamadığını gösteriyor. David A. Aaker’e göre çok az sayıda yönetici marka özvarlığı ve değerinin ne olduğunu ve nasıl yönetilmesi gerektiğini biliyor.Aaker marka değeri kavramını incelediği bu kitabın her bölümde tanınmış bir şirketin bir başarısını ya da başarısızlığını inceliyor. Kısa vadeli hedefler uğruna markanın kurban edilmemesi gerektiğini ve bir markanın stratejik olarak nasıl yönetileceğini tüm ayrıntılarıyla ortaya koyuyor
kitabın türkçesini değil ingilizcesini marka yönetimi dersinde ders kitabı olarak işledik . bir kere herşeyden önce şunu söylemeliyim ki ; yazar marka konusunda dünyada saygınlık kazanmış , konunun duayenlerinden . ayrıca kitap içerik olarak son derece soft ve dünyanın önde gelen bazı şirketleriyle ilgili hikayelerle konuya giriş yapıyor . bu da okuyucuyu sıkmadan , teknik bilgiyi roman havasında okuyucuya yansıtıyor . bence sadece ders kitabı değil genel kültür anlamında da okunması gereken bir kitap . tereddütte olanlara kitabı almalarını tavsiye ederim .
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
kitabın türkçesini değil ingilizcesini marka yönetimi dersinde ders kitabı olarak işledik . bir kere herşeyden önce şunu söylemeliyim ki ; yazar marka konusunda dünyada saygınlık kazanmış , konunun duayenlerinden . ayrıca kitap içerik olarak son derece soft ve dünyanın önde gelen bazı şirketleriyle ilgili hikayelerle konuya giriş yapıyor . bu da okuyucuyu sıkmadan , teknik bilgiyi roman havasında okuyucuya yansıtıyor . bence sadece ders kitabı değil genel kültür anlamında da okunması gereken bir kitap . tereddütte olanlara kitabı almalarını tavsiye ederim .
Şirketinizin mevcut piyasa koşullarında değerini nasıl koruması gerektiği yönünde bilgi sahibi olmak istiyorsanız bu kitabı alabilirsiniz.