Medya insanlara ne yapıyor? İnsanların ne hakkında düşüneceklerini, nasıl düşüneceklerini ya da nasıl davranacaklarını hangi oranda etkiliyor? Toplumsal sorunların gündeme gelmesinde ve çözülmesinde medyanın payına ne düşüyor?İlk kez 1972 yılında MCCombs ve Shaw tarafından tanımlanan gündem belirleme yaklaşımı, medyanın insanların ne hakkında düşüneceklerini belirlemede son derece başarılı olduğunu ortaya koyuyor. Meyda ve gücü tartışmalarına alternatif bakış açıları sunan gündem belirleme yaklaşımının ikinci aşama çalışmaları ise, bundan daha da fazlasının mümkün olabileceği ve medyanın tutumları, hatta davranışları da yönlendirilebileceği iddiasını araştırıyor.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
bir iletişim öğrencisi olarak kitabın aslında tam da günümüz medyasını anlattığını söylemekte yarar var. faydalı olabileceğini düşünüyorum.
Kitap adındanda anlaşılacağı üzere medyanın gücüne odaklanmış. Daha çok iletişim öğrencilerini hedefleyen kitap meraklaılar tarafındanda okunabilir.