Parmak ile Boyanmış, parmakla boyanmış mıdır? Bu soru, cevabını bu şiirlerle yüz yüze gelenlerin verebileceği nitelikte. Fakat görünen o ki, Şeytanın Günlüksüz Irgadı'nın bıçkım gelip dağladı yaramı diyen, dışarlıklı duran taşra sesi, İmtiyaz Sahibi ile uğradığı parçalanmadan yazısına doğru yol alıyor. Bu da kuşkusuz ki, imtiyazlarının kendilerine sahip olmasına gayret edenlerin başında kalacak bir hal.Celal Fedai başından beri müzik ile, resim ile kavradığı gene bunlarla mayalayarak sunuyor. Onun bu eyleminde, şiiri, resmi ve müziği dünya hayatının anlamını kavramada birer hassasiyet artırıcı olarak görmesinin payı var.Şair ve şiir, birbirlerini fetişleştirmeyerek birbirlerinin değerini düşürmeyen birer eşlikçi. Onların bu hali, kendileri için olduğu kadar bu hali önemseyen okur için de hayatiyet taşıyor. Fedai'nin Parmak ile Boyanmış'ı, tuvali, fırçayı, sesi, çalgıyı, manzarayı, imgeyi hasılı tüm poetik olanı içerdikten sonra unutmuşçasına, bir hayatiyet olarak okurunun parmaklarının arasında bu yüzden.
has bir okuyucu için okuduğunun şekilsel görüntüsünden çok içerik mahiyetinin önemi göz önüne alındığında, kitabın basımını yapan hece yayınlarının böyle bir cilt seçmesini bir kenara bırakarak , Fedai’ye 2005 TYB ödülünü kazandıran bu yapıtın, gerek mahiyeti gereksede, Şeytanın Günlüksüz Irgadı ve İmtiyaz Sahibiy’le ruhunda yer edinen değerlerin, yazarın aynı zamanda bir öğretmen ve bir baba olarak bütünselleşmiş değerleriyle ve Deli Dumrul şairi olarak omzuna aldığı yüklerin mayalanma aşamasında, tinselliğin uzak olduğu ve megalomanca seslerin yükselmeye başladığı şiir ortamımızda bu kitabın apayrı bir yeri olduğunu sizde okuyarak göreceksiniz.
Celal Fedai’nin imge yönüyle biraz zayıf bulduğum kitabı. ayrıca kitabın cilt sorunu da var, nasıl ciltledilerse bilmiyorum,kitaba anne şevkatiyle yaklaşmazsanız ortadan ikiye ayrılabiliyor…
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
has bir okuyucu için okuduğunun şekilsel görüntüsünden çok içerik mahiyetinin önemi göz önüne alındığında, kitabın basımını yapan hece yayınlarının böyle bir cilt seçmesini bir kenara bırakarak , Fedai’ye 2005 TYB ödülünü kazandıran bu yapıtın, gerek mahiyeti gereksede, Şeytanın Günlüksüz Irgadı ve İmtiyaz Sahibiy’le ruhunda yer edinen değerlerin, yazarın aynı zamanda bir öğretmen ve bir baba olarak bütünselleşmiş değerleriyle ve Deli Dumrul şairi olarak omzuna aldığı yüklerin mayalanma aşamasında, tinselliğin uzak olduğu ve megalomanca seslerin yükselmeye başladığı şiir ortamımızda bu kitabın apayrı bir yeri olduğunu sizde okuyarak göreceksiniz.
Celal Fedai’nin imge yönüyle biraz zayıf bulduğum kitabı. ayrıca kitabın cilt sorunu da var, nasıl ciltledilerse bilmiyorum,kitaba anne şevkatiyle yaklaşmazsanız ortadan ikiye ayrılabiliyor…