Hemen hemen tüm reklamcıların usta olarak kabul ettikleri Leo Burnett, David Ogilvy, William Bernbach, George Gribbin ve Rosser Reeves'in reklam hakkındaki görüşleri ve üzerinde çalıştıkları reklam kampanyaları çeşitli araştırmalarda ele alınmış ve bu reklamcılar kendilerinden sonra reklamcılık sektöründe yaratacı olarak çalışan pek çok reklamcıyı da etkilemişlerdir. 1960'lı yıllarda Burnette, Marlboro reklamlarıyla; Ogilvy, Rolls Royce reklamlarıyla yaratıcılıklarını ortaya koyarken, Bernbach reklamın bir ikna etme sanatı olduğunu ortaya koyan çalışmalarla reklamcılık söktörünün gelişimine çok önemli katkılarda bulunmuşlardır...Koordinatör: Ayşe KalayCandan ÇelikEbru Ulusoy AkgünDidem YalınSöyleşilerErsin SalmanHaluk MesciAhmet KipYavuz TurgulDerya TambayDoğan YarıcıOğuzhan AkayAyşe Bali SarçMurat Çetintürk
Kitapta Türkiye’de başarılı olmuş reklamcıların söyleşileri yer alıyor.Kitapta bu insanların nasıl reklamcı, metin yazarı, art direktör vs. oldukları, reklamcı olabilmek için aranan nitelikler, bir ajansa birini işe alırken o kişide bulunması gereken nitelikler, reklam ile ilgili bazı sorulara yanıt olarak cevaplar ve bunlara benzer konulara değinilmiştir.Reklam ile ilgilenen, reklamcı olmak isteyenlerin okuması gereken bir kitap olarak düşünüyorum.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Kitapta Türkiye’de başarılı olmuş reklamcıların söyleşileri yer alıyor.Kitapta bu insanların nasıl reklamcı, metin yazarı, art direktör vs. oldukları, reklamcı olabilmek için aranan nitelikler, bir ajansa birini işe alırken o kişide bulunması gereken nitelikler, reklam ile ilgili bazı sorulara yanıt olarak cevaplar ve bunlara benzer konulara değinilmiştir.Reklam ile ilgilenen, reklamcı olmak isteyenlerin okuması gereken bir kitap olarak düşünüyorum.