Romanlarda somut olayların, varlıkların anlatımı ve roman kişilerinin aralarındaki konuşmalar bir yana, sıklıkla kahramanların zihinleriyle karşılaşırız. Dorrit Cohn da romanların bu yanına olan ilgisinin, "düşüncelere dalan karakterlerle, kendi kendine konuşma sahneleriyle dolu romanlara olan düşkünlüğünün" sonucunda, edebi söylemin olanaklarını anlamak için giriştiğini söylüyor bu kitabı yazmaya.
Kurmaca eserlerde bilincin sunumu meselesi uzun uzadıya analiz ediliyor. Kitabın asıl özgün tarafı şu ki birinci şahıs anlatılarında da bilinç sunumu olduğunu iddia ediyor ve o konuya da eğiliyor.
bilincin sunumu meselesi daha önce dikkatimizi çekmeyen bir mesleydi.hakikaten bu eser bilincin, yani karakterin zihninin farklı biçimlerde ortaya konabileceğini gösteriyor
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Kurmaca eserlerde bilincin sunumu meselesi uzun uzadıya analiz ediliyor. Kitabın asıl özgün tarafı şu ki birinci şahıs anlatılarında da bilinç sunumu olduğunu iddia ediyor ve o konuya da eğiliyor.
kaynak metin konumunda.
kurmaca eserde bılınc ve bılıncaltı uzerıne yapılmıs tek calışma dıye bılıyorum.
bilincin sunumu meselesi daha önce dikkatimizi çekmeyen bir mesleydi.hakikaten bu eser bilincin, yani karakterin zihninin farklı biçimlerde ortaya konabileceğini gösteriyor