Symposion (Şölen)

Kategori: Felsefe-Düşünce Yazar: Platon(Eflatun) Yayınevi: Sosyal Yayınları

Symposion (Şölen)

  • çevirmen: Cenap Karakaya
  • Yayın Tarihi: 30.12.2000
  • ISBN: 9781973103868
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 107
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: 3. Hm. Kağıt
  • Boyut: 12 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni

Platon, onu okuyanlar için büyük bir zevk, hattâ büyük bir neşe kaynağıdır. Onun, eşsiz bir şekil mükemmelliği ile yine eşsiz bir düşünce derinliğinin birleşmesinden oluşan diyalogları, zaman aşımına kafa tutarcasına günümüze kadar gelmişlerdir. Platon’un eserleri hiç yaşlanmamış, tazeliğini ve canlılığını – uzak bir geçmişte ilk yazıldıkları günlerdeki gibi – korumuşlardır. Sokrates’in yurttaşlarını rahatsız eden, hattâ sabırlarını taşırıtıp öfkelenderin soruları: Erdem nedir? Cesaret nedir? Dindarlık nedir? Ne demeye gelir bu deyimler ve bunlar gibi daha birçokları? Günümüz insanları için de aynı derecede rahatsız edeci ve akıl karıştıırıcı sorulardır.

Kitap AdıFormatBoyutİndir Linki Ara
Symposion (Şölen)PDF4.44 MB Bul
Symposion (Şölen)EPUB4.96 MB Bul
Symposion (Şölen)MOBI3.92 MB Bul
Symposion (Şölen)ODF4.18 MB Bul
Symposion (Şölen)DJVU5.22 MB Bul
Symposion (Şölen)RAR3.40 MB Bul
Symposion (Şölen)ZIP3.13 MB Bul

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (5 Yorum)

kitap ismi gibi “şölen”… ne şöleni?? felsefe şöleni. tavsiye ederim bu kadar az sayfa kitapta bu kadar çok şey öğrendim diyeceksiniz.

PLATONİK AŞK TANIMININ NERDEN GELDİĞİNİ MERAK EDENLERE…

teması ölümlü varlıkların ölümsüzlük çabalarıdır.mükellef bir içki masasında aşka deyinmeden de geçmeiştir büyük ustalar.(socrates, aristophanes)

Sölen diyaloğu Platon’un Sokrates etkisinde yazdığı ve daha çok Sokrates’in fikirlerinin ön plana çıktığı önemli metinlerden birisidir. Çünkü bu metinde bazı temel sorunlara felsefede ilk kez değilmiştir. Bu eseri okuduktan somra dikkatli felsefecilerin Xsenophanes’in şölenini de okumaları tavsiye edilebilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*