Ülkemizde Türçe öğretimi ve dilimizin kullanımı konusunda, özellikle son yıllarda ciddi sorunlar görülmektedir. Aşırı yabancı dil düşkünlüğü, anlamsız yabanca hayranlığı, bazı özel radyo ve televizyonlar ile yazılı basın-yayın organlarının özensiz ve birazda sorumsuz tutumları bu soruları giderek arttırıyor. Bugün, ülkemiz, çeşitli sorunların vekimliklerin yanı sıra bir de "dil kirliliği" içinde bulunuyor. Öğretim sürecinden geçmesine karşın, bireylerde dil duyarlığı ve dil bilinci bakımından görülen eksikler, kültürün temel öğesi olan dilimiz için ciddi sorunlar oluşturmaktadır. İşte, anadil duygusu ve bilinci kazandırma konusunda öğretmenlere, özellikle ilkokul ve ilköğretim okulu öğretmenlerine, öğretmen yetiştiren kurumlara önemil görevler düşmektedir.
Kitap, sınıf öğretmenleri için faydalı diyebilirim; ancak Türkçe öğretmenleri için o kadar da gerekli değil kanısındayım. çünkü kitabın büyük bir bölümü ilkokul 1-5 sınıflar arasını kapsamış. Madem ki kitaptan faydalanmak isteyenlere hizmet edilecekti, şöyle bir adlandırma koyulabiridi: “1-5. Sınıflarda Sınıf Öğretmenleri için Türkçe Öğretimi”. Kitabı incelediğimde 6,7 ve 8. sınıflara dönük ayrıntılı incelemeyi bulamadım.
piyasadaki türkçe öğretimiyle ilgili aşağı yukarı tüm kitapları inceledim elle tutulur nitelikte olan sadece mehrali calp’in kitabı diğerleri hep aynı. murat özbay, sedat sever, özcan demirel, şükrü ünalan, hayati akyol, vd… yalnız pegema yayınlarından yeni çıkan cemal yıldız da fena değil. ismini zikrettiğim kitapların formatı hep aynı. teorik bilgi dolu. öğretime farklı bir bakış açısı getiren tek kitap nesrin bilkan’ın görsel kinestetik uygulamalı türkçe etkinlik kitabı(ceceli yayınları). (basımı yok.) -nasip olursa bir de benim ki olacak inş-bulursanız kaçırmayın. zira etkinlikler çocukların ilgisini epeyce çekiyor.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Türkçe öğretmenleri için eşsiz ve kaynak niteliğinde bir kitap. Tavsiye ederim
Kitap, sınıf öğretmenleri için faydalı diyebilirim; ancak Türkçe öğretmenleri için o kadar da gerekli değil kanısındayım. çünkü kitabın büyük bir bölümü ilkokul 1-5 sınıflar arasını kapsamış. Madem ki kitaptan faydalanmak isteyenlere hizmet edilecekti, şöyle bir adlandırma koyulabiridi: “1-5. Sınıflarda Sınıf Öğretmenleri için Türkçe Öğretimi”. Kitabı incelediğimde 6,7 ve 8. sınıflara dönük ayrıntılı incelemeyi bulamadım.
piyasadaki türkçe öğretimiyle ilgili aşağı yukarı tüm kitapları inceledim elle tutulur nitelikte olan sadece mehrali calp’in kitabı diğerleri hep aynı. murat özbay, sedat sever, özcan demirel, şükrü ünalan, hayati akyol, vd… yalnız pegema yayınlarından yeni çıkan cemal yıldız da fena değil. ismini zikrettiğim kitapların formatı hep aynı. teorik bilgi dolu. öğretime farklı bir bakış açısı getiren tek kitap nesrin bilkan’ın görsel kinestetik uygulamalı türkçe etkinlik kitabı(ceceli yayınları). (basımı yok.) -nasip olursa bir de benim ki olacak inş-bulursanız kaçırmayın. zira etkinlikler çocukların ilgisini epeyce çekiyor.