Bu çalışma, kökenleri dünyada 1960’lı yıllara kadar geriye götürülebilecek ve dolayısıyla görece yerleşik bir disiplin olarak adlandırılabilecek “eğitim iktisadı” disiplinin Türkiye’dekivar olma mücadelesine destek sunma ve bu disiplinin birikimine katkıda bulunma çabasından kaynaklanmaktadır.Disiplinin Türkiye’deki serüveni özgünlük göstermektedir. Bilindiği gibi disiplinin akademik örgütlenmesi farklı akademik düzlemlerde gerçekleşmiştir. Disiplin bazı ülkelerde iktisatbölümlerinde ve iktisadın bir alt-disiplini, Türkiye gibi bazı ülkelerde eğitim bilimlerinin bir alt-disiplini olarak örgütlenmiştir. Ayrıca Türkiye deneyiminde eğitim iktisadı, Eleştirel eğitim İktisadı ve Eğitim Ekonomi Politiği yaklaşımları önemli bir gelişme göstermişlerdir. Kuşkusuz bu durum disipline ilişkin başta kimlik sorunu olmak üzere birtakım sorunları da beraberinde getirmektedir. Özellikle eğitim-ekonomi ilişkisine daha fazla vurgu yapıldığı, “eğitimin ekonomiye duyarlılığının” arttırıldığı bir ortamda eleştirel eğitim iktisadı ve eğitim ekonomi politiği yaklaşımlarına dayanan çalışmalar akademyada hiç makbul olmamaktadır. Ayrıca eleştirel olanın araçsal olmayan niteliğinin yanında deşifreci özelliği, disipline ilişkin araçsalcı yaklaşımın egemenliği adına bir rahatsızlık yaratmaktadır.
TÜRKİYE'DE BİR İLK: TAMAMEN YASAL ÜCRETSİZ PDF KİTAP ARŞİVİ
%100 Yasal • Hızlı Erişim • Telifsiz Eserler
Türkiye’nin tamamen yasal ve ücretsiz e-kitap kütüphanesi; roman, deneme, kişisel gelişim gibi pek çok kategorideki eseri tek çatı altında sunar. Kitapları doğrudan tarayıcınızda çevrimiçi okuyabilir veya tek tıkla PDF formatında indirerek çevrimdışı keyfini çıkarabilirsiniz. "Popüler", "En Çok İndirilenler" ve "Yeni Eklenenler" sekmeleri ile zengin kategori-yazar listeleri, aradığınız başlığa saniyeler içinde ulaşmanızı kolaylaştırır. Opsiyonel kayıt/giriş sistemi ise okuma geçmişinizi saklar ve favori eserlerinize hızlı erişim sunar.
Kitap Yorumları - (0 Yorum)