Vahdet-i vücûd, İbnü’l-Arabî tarafından sistematik hale getirilen ve kendisinden sonra başta Fusûsu’l-Hikem şarihleri olmak üzere, pek çok sûfî-müellifin tasavvuf ile ilgili görüşlerinin merkezini oluşturan bir “varlık” tasavvurudur. Büyük şair-sûfî Abdurrahman Cami, Konevî’nin ifadeleri olmadan vahdet-i vücûdu anlamanın mümkün olmadığından söz eder. İşte Konevî bu küçük eserinde vahdet-i vücûd ve bununla ilgili en önemli meseleleri ele alıp, vahdet-i vücûd’un dayandığı esasları veciz bir üslupla ortaya koymaktadır.
İbnül Arabinin devamı olarak vahdeti vücud hakkındaki görüşler, ondan sonraki devirlerde nasıl anlatılmaya devam ediyor; merak ediyorsanız Konevinin eserlerini okumak gerekiyor. Ancak unutulmamalıdır ki bütün bu eserler bir bilim felsefesi-tarihi çerçevesinde kaleme alınmıştır ki bu çerçeveye dair bilgileri de araştırmak gerekiyor.
Ağır bir dile sahip, anlamak için bir alt yapıya ve sabra ihtiyaç var. Buna felsefe demek doğru mu? Yeterli bir kelime değil, tüm esaslarını “düşünüyorum o halde varım” vari bir metafora bağlamaya ve belirli bir kalıba sığdırmaya çalışmak çokm doğru bulduğumu söyleyemem. Bu kitap bizlere Vahdet’i Vücud’un esaslarını ve basit bir metafor olmadığını çok güzel anlatıyor.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Konevi’nin bu güzel kitabı bana oldukça ağır geldi. İbni Arabi okuyor olmama rağmen bu eseri anlamakta zorluk çektim.
tasavvuf üzerine okunması gereken temel eser
İbnül Arabinin devamı olarak vahdeti vücud hakkındaki görüşler, ondan sonraki devirlerde nasıl anlatılmaya devam ediyor; merak ediyorsanız Konevinin eserlerini okumak gerekiyor. Ancak unutulmamalıdır ki bütün bu eserler bir bilim felsefesi-tarihi çerçevesinde kaleme alınmıştır ki bu çerçeveye dair bilgileri de araştırmak gerekiyor.
Ağır bir dile sahip, anlamak için bir alt yapıya ve sabra ihtiyaç var. Buna felsefe demek doğru mu? Yeterli bir kelime değil, tüm esaslarını “düşünüyorum o halde varım” vari bir metafora bağlamaya ve belirli bir kalıba sığdırmaya çalışmak çokm doğru bulduğumu söyleyemem. Bu kitap bizlere Vahdet’i Vücud’un esaslarını ve basit bir metafor olmadığını çok güzel anlatıyor.
Vahdeti vücud felsefesini anlamak, kelimelerin aktardığı kadarını anlamak oluyor.Aslında yaşamak gerekiyor. Yoksa yaşananı anlatmak mümkün görünmüyor…