Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi

Kategori: İslam Yazar: Adem Eryiğit Yayınevi: çıra Akademi

Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi

    Tanıtım Bülteni
    İslam düşünce tarihinde Kur’an’ı anlamaya yönelik çabalar, Kur’an’a farklı yaklaşımların ortaya çıkmasına yol açmıştır. Genel anlamda aklın, bilgi elde edilmesini sağlayan bir vasıta olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak halinde olmuşlardır. Ancak varlığı, olayları, dinî meseleleri ve dinî hükümleri kavrama konusundaki aklın gücüne bakışları farklılık arz etmiştir. Aklı mutlak bilgi kaynağı kabul eden Mu‘tezile, aklı nasslar karşısında bir hakem konumuna getirmiş ve nassları fazlaca te’vil etmiştir. Mu‘tezile, dinin anlaşılması ve yorumlanması konusunda, akılcılığı benimsemesi ve bu husustan ödün vermemesiyle İslam düşüncesinde akılcılığın öncüsü kabul edilmiştir. Nassların açıklanması ve yorumlanması için aklı gerekli gören Ehl-i Sünnet, aklı kendi başına hakikatleri kavramaktan aciz ve sınırlı görmüştür. Akıl-nakil çatışması halinde nakli öncelemiştir. Ehl-i Sünnet kelamcıları ortaya koydukları bu yöntemle, aklın mutlak hakimiyetini benimseyen Mu‘tezile ile akılcı eğilimlerden kaçınıp, rivayet merkezli bir din anlayışı temelinden hareket eden Selefiyye arasında orta bir yol belirlemişlerdir. Mu‘tezile’de akıl-vahiy ilişkisinin anlaşılması bakımından Kâdî Abdülcebbâr (ö. 415/1025) sonrası dönemin en güçlü ismi olan Cârullah ez-Zemahşerî (ö. 538/1144) ve meşhur tefsiri el-Keşşâf önem kazanmaktadır. O, Hanefî-Mu‘tezilî çizginin en seçkin kişiliklerinden olmakla beraber, onu diğer Mu‘tezilîlerden farklı kılan özelliği Ehl-i Sünnet geleneği içerisinde tefsirinin ilgi görmesi ve yaygın bir şekilde okunmasıdır. Zemahşerî, her ne kadar edebiyatçı ve müfessir kimliğiyle bilinse de kelama dair eseri el-Minhâc fî Usûli’d-Dîn ve meşhur tefsiri el-Keşşâf’ta kelamî tartışmalara iştirak etmiş ve Mu‘tezile’nin görüşlerini savunmuştur. Mu‘tezile’nin akıl ve dil merkezli Kur’an yorumunun özgün bir örneğini vermiştir. Son dönem Mu‘tezilîlerinin kelamî düşüncelerinin, akılcılık ve vahiy algılarının gözlemlenebilmesi için Zemahşerî’nin akıl-vahiy ilişkisine bakışının incelenmesi faydalı olacaktır. Biz bu çalışma ile bu hususa katkı sağlamayı hedefliyor olmakla beraber, günümüzde güncelliğini koruyan akıl-vahiy münasebeti bağlamındaki problemler ve tartışmalara da ışık tutmayı diliyoruz.
    SatıcıKitap AdıBağlantı
    TrendyolZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    KitapyurduZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    D&RZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    IdefixZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    BKM KitapZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    HepsiburadaZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    Nadir KitapZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    N11Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    Amazon TürkiyeZemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisi Satın Al
    Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiPDF6.23 MB İndir
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiEPUB6.96 MB İndir
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiMOBI5.49 MB İndir
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiODF5.86 MB İndir
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiDJVU7.32 MB İndir
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiRAR4.76 MB İndir
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiZIP4.39 MB İndir

    ALTERNATİF İNDİRME LİNKLERİ

    Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
    Zemahşeri’de Akıl Vahiy İlişkisiPDF6.23 MB İndir

    Sponsorlu Kitaplar: Tamamı Ücretsiz 10 Kitap

    Kitap AdıFormatBoyutBağlantı
    Belki de Sevemedik - 1PDF6.23 MB İndir
    Belki de Sevemedik - 2PDF5.80 MB İndir
    Belki de Sevemedik - 3PDF6.10 MB İndir
    Sadece Allah'a Bırak - 1PDF5.10 MB İndir
    Sadece Allah'a Bırak - 2PDF5.50 MB İndir
    Sadece Allah'a Bırak - 3PDF5.80 MB İndir
    Bir Yudum AşkPDF4.75 MB İndir
    Dua Gibi SevPDF5.40 MB İndir
    Sessizlik Artık SensizlikPDF5.90 MB İndir
    Yüreğin Yorgunluk GörmesinPDF5.65 MB İndir

    Benzer Kitaplar




    Kitap Yorumları - (0 Yorum)

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    *

    *

    *