Müzakere görüşmeleri yapmak insanın kendi ülkesinde bile yeterince güçtür. Kendinizi gelenek ve kuralların köklü bir şekilde farklı olduğu bir başka ülkede düşünün; en iyi ihtimalle uyumsuzluklar ve karışıklıklar için, en kötü ihtimalle de hayal kırıklıkları ve felaketler için bir reçetiniz vardır. Size, nerede olursanız olun, ustalık ve rahatlıkla müzakere etmek için ihtiyaç duyacağınız bilgiyi sunuyorum.Uluslararası alandaki değişiklikleri yansıtmak için güncellenen ve her ülkeden işadamları (yalnızca Amerika üzerine odaklanmak yerine) için uygun olan bu rehber 55'i aşkın ülkede nasıl müzakere edileceği konusundaki bilgiyle donatılmıştır. Yazar kolaylıkla ulaşabilen, hızlı başvuru formatıyla, her ülke için ülke hakkındaki temel gerçekler, selamlama ayrıntıları, kullanılacak ve kaçınılacak sohbet konuları, özel hassasiyetler, iş yemekleri gelenekleri, cinsiyet meseleleri, sofra adabı, başlıca müzakere noktaları ve kazanma stratejilerini de içeren hayati ve ilginç bilgiler sunmaktadır.
Hem kelepir hem de kapsamlı bir kitap. Ancak bazı devletleri sanki gezmeden ve kulak dolgunluğu ile yazmış. Genede müzakere yapma süreçlerinde katkı sağlar
Kitabın “Giriş” bölümünde hedef kitle olarak; askerler, diplomatlar, idareciler, satış temsilcileri vb. gösterilmektedir. Kitabın dört temel amacı var: U/A müzakerenin tipik hata ve tuzaklarından kaçınmaya yardımcı olmak, Müzakere gücünü kullanmayı sağlamak, U/A müzakere sürecini anlamayı sağlamak ve İnsanların kültürel farklılıklarını ve becerilerini güçlendirmeye yöneltmek.Uluslararası ilişkiler ve siyasal bilgiler üzerine çalışanlar için güzel ipuçları verilmekte. Diğer meslekten okuyucular ise değişik ülkelerin kültürel özelliklerini tanıma fırsatını bulabilirler.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
uluslararası ilişkilere herhangi bir şekilde muhatap oluyprsnız. okumanız fayda sağlayacaktır. çoğu tespit hala geçerli.
Hem kelepir hem de kapsamlı bir kitap. Ancak bazı devletleri sanki gezmeden ve kulak dolgunluğu ile yazmış. Genede müzakere yapma süreçlerinde katkı sağlar
Kitap özellikle Uluslararası Satış-Pazarlama ile ilgili bölümlerde çalışan her personelin okuması gerektiğini düşünüyorum.
Kitabın “Giriş” bölümünde hedef kitle olarak; askerler, diplomatlar, idareciler, satış temsilcileri vb. gösterilmektedir. Kitabın dört temel amacı var: U/A müzakerenin tipik hata ve tuzaklarından kaçınmaya yardımcı olmak, Müzakere gücünü kullanmayı sağlamak, U/A müzakere sürecini anlamayı sağlamak ve İnsanların kültürel farklılıklarını ve becerilerini güçlendirmeye yöneltmek.Uluslararası ilişkiler ve siyasal bilgiler üzerine çalışanlar için güzel ipuçları verilmekte. Diğer meslekten okuyucular ise değişik ülkelerin kültürel özelliklerini tanıma fırsatını bulabilirler.