Kategori: Ekonomi
Yazar: Al Ries
Yayınevi: Mediacat Kitapları
Yönetim Odasında Savaş
Tanıtım Bülteni
Sol Beyinli Yönetimle Sağ Beyinli Pazarlama Neden Anlaşamaz?.. Bu Konuda Ne Yapmak Lazım?Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Markaların Evrimi, Focus, Büyük Markalar Büyük Hatalar gibi Bestseller kitapların yazarı Al Ries ve Laura Ries Yönetim ve Pazarlama arasındaki savaşı çok zengin marka ve şirket örnekleriyle, tüm ayrıntılarıyla anlatıyorlar. Çözümün ne düşündüğümüzle değil, nasıl düşündüğümüzle ilgili olduğunu kanıtlıyorlar.Sol Beyinli Yöneticiler Sağ Beyinli Pazarlamacılara KarşıEğer büyük bir şirketin CEO’suysanız, büyük ihtimalle sol beyninizi kullanıyorsunuz.Kararlarınızı; gerçeklerle, şekillerle, pazar verileriyle müşteri araştırmalarıyla desteklemek istersiniz. Zaten asıl konunun, kesin ölçümler ve hisseler olduğu bir dünyada başka türlü başarılı olamazsınız.Eğer pazarlama işindeyseniz büyük ihtimalle sağ beyninizi kullanıyorsunuz. Kararlarınızı genelde içgüdüleriniz sayesinde az destekle ya da hiç desteğe ihtiyaç duymadan verirsiniz. Zaten yaratıcı bir sisteme sahip pazarlama sektöründe başka türlü başarılı olamazsınız.Peki, ya siz beyninizin hangi bölümünü kullanıyorsunuz?Beyniniz de birbirinden tamamen ayrı iki yarımküreye bölünmüştür. Her bir yarımküre bilgiyi farklı şekillerde işler.Sol yarımküreniz bilgiyi birbirini takip eden aşamalar halinde işler. Çizgisel ve metotlu olarak çalışır.Sağ yarımküreniz ise bilgiyi (aşamalar halinde değil) birbirine paralel olarak işler. “Büyük resmi” görür.Beynin iki bölümünden biri baskın çıkar. Bu durum, diğer bilinen insan özellikleriyle karşılaştırıldığında kimseyi şaşırtmamalıdır.Bazı insanlar sol ellerini, bazı insanlar da sağ ellerini kullanırlar. Bazı insanlar sol beyinlerini, bazıları da sağ beyinlerini kullanırlar.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
öncelikle mediacat yayınlarına böyle kaliteli yayınları ülkemize kazandırdığı için teşekkür etmek gerektiğini belirtelim.Kitab konu itibari ile yönetim le ilgili gibi olsada kitapta pazarlama ve daha doğrusu al ries ın pazarlamaya kazandırdığı konumlandırma ile ilgili güzel güncel örneklerle dolu ve kitapta ki örnekler uluslararası şirketler olduğu için türk okuyucusununda anlatılan örnek olaylar ile ilgili bir fikir üretme şansı var ;kitap içerik olarak dolu ve okunması gereken pazarlama kitaplarından.