Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Amerikan Medyasında 11 Eylül

Kategori: Tarih Yazar: Remzi Gökdağ Yayınevi: E Yayınları

Amerikan Medyasında 11 Eylül

  • Yayın Tarihi: 14.11.2001
  • ISBN: 9789753901741
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 112
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: 3. Hm. Kağıt
  • Boyut: 13.5 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
"İki farklı haber anlayışının birbirinden farklı iki toplumu nasıl bilgilendirdiğini bir kez daha anladım. 11 Eylül'ün bendeki tek tesellisi gelişmeleri Amerikan televizyonlarından izleme imkanı bulmuş olmamdı. Bu korkunç facia, televizyon kanallarınca reyting mücadelesine dönüştürülmedi. Aksine elindeki görüntüleri birbirleriyle paylaşan televizyon kanalları Amerikan medyasında bir ilke imza attı. Bütçelerinde büyük hasara neden olacağını bilmelerine karşın reklamları yayından kaldırarak kesintisiz haber yayınına başladılar. Televizyon habercileri, görüntüler karşısında nefesini tutmuş hareketsiz bekleyen halkı paniğe sürükleyecek hiçbir davranışta bulunmadı. Doğru bilgiye ulaşmadan sansasyonel haberi tercih etmedi. Amerikan izleyicisi kriz anında televizyonlarının karşısında soğukkanlılığını kaybetmeyen haber sunucularıyla karşılaştı, 14 saat aralıksız sürdürdükleri canlı yayınlarla bu habercilerin profesyonelliğine tanık oldu. Hazırlıksız yakalandığı tarihinin bu en büyük sınavında hızlı davranarak gelişmeleri anında duyurmayı başaran televizyonlar, Amerikan halkının gözünde görevini en iyi şekilde yerine getirmişti. Gazeteler, aynı gün yaptıkları erken baskılarla olayı okurlarına iletti. Radyolar İkinci Dünya Savaşı günlerinden bu yana ilk kez eski itibarını yakaladı. İnternetin haber siteleri rekor sayıda ziyaretçiye bilgi sundu. Ekrana yansıyan bazı hataları medyanın 11 Eylül'deki rolüne gölge düşürmedi ve medya böylesine büyük bir facia karşısında yapılabilecek en iyi haberciliği yerine getirdi. 11 Eylül saldırıları her kesimden çeşitli tartışmaların yükselmesine neden oldu. Saldırıların nedeni, sonucu, etkileri, tepkileri, askeri boyutu, ekonomik yankısı, teoriler, tezler... Bütün bu karmaşanın içinde ben olayın gazetecilik boyutuyla ilgiliydim. Hangi kanal hangi görüntüyü kullandı, naklen yayınlarda kim nasıl haber verdi, gazeteler olayı nasıl duyurdu, dergilerin mizanpajı nasıl değişti? 11 Eylül'ü izleyen günlerde bu soruların yanıtını aramaya çalıştım. Aldığım notlar, izlediğim görüntüler, görüştüğüm kişiler sonrasında bu çalışma ortaya çıktı."
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Amerikan Medyasında 11 Eylül PDF 4.65 MB İndir
Amerikan Medyasında 11 Eylül EPUB 5.20 MB İndir
Amerikan Medyasında 11 Eylül MOBI 4.10 MB İndir
Amerikan Medyasında 11 Eylül ODF 4.38 MB İndir
Amerikan Medyasında 11 Eylül DJVU 5.47 MB İndir
Amerikan Medyasında 11 Eylül RAR 3.55 MB İndir
Amerikan Medyasında 11 Eylül ZIP 3.28 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (3 Yorum)


Gerçekten amerikan medyası ile bizimki arasındaki fark; onların kanlı insan cesetlerini göstermeyerek terörün amacına ulaşmasını engelliyor oluşlarıdır. Bizim medyamız terörizmin son halkası olan halkı sindirme olgusuna daima hizmet etmişlerdir. her hain saldırı sonrası ölen vatandaşlarımızın kırmızıya bulanmış vücutları yaralıların feryatları ekranlara taşınır, reyting kaygısı medyamızı terörizme hizmet etme eğilimine itmektedir. Bu kitapta amerikan medyasının bu konuda ne kadar duyarlı olduğu göreceğimi umuyorum, henüz okumadım kitabı ama en kısa zamanda buradan edinip okuyacağım, konu bakımından ilginç olduğunu düşünüyor ve sizlerede tavsiye ediyorum.


11 Eylülün etkileri, sonuçları, siyasi, askeri, ekonomik vs. boyutları saldırıların ilk anlarından itibaren tartışılıyor. O günden sonra yaşananlara bir farklı bir gözle, gazeteci gözüyle bakan Gökdağ, Amerikan medyasının saldırıları ve sonrasında gelişen olayları aktarış biçimini ele alıyor. Amerikan medyasını başarılı bulan Gökdağ, ‘facia’nın reyting mücadelesine dönüştürülmemiş olmasına, halkı paniğe sürüklememeye özen gösterildiğine ve aralıksız sürdürülen canlı yayınlara dikkat çekerek, Amerika’nın profesyonel habercilik örneği gösterdiği tezini, değişik medya organlarından seçtiği örneklerle de destekleyerek savunuyor.


“kitap saldırı sonrası amerikan kanallarının yaptıkları işbirliğinden, reyting mücadelesi içine girmeyip halkı doğru bilinçlendirmek adına birbirleri ile görüntü paylaşımı yaptığından sözeden medyanın işinin aslında reyting olmamasını gösteren bir kitap.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*