Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Efrasiyab’ın Hikayeleri

Kategori: Edebiyat Yazar: İhsan Oktay Anar Yayınevi: Iletişim Yayınları

Efrasiyab’ın Hikayeleri

  • Yayın Tarihi: 01.10.2015
  • ISBN: 9789754706482
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 245
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: 3. Hm. Kağıt
  • Boyut: 13 x 19.5 cm
Tanıtım Bülteni
Çok uzak zamanlarda değil, günümüzün otuz, bilemediniz elli yıl öncesinde, üstelik hep “ülkemizde” geçiyor Efrâsiyâb’ın Hikâyeleri. Ancak... Sanki o zamanlardan ve o mekânlardan değil de, başka zaman ve mekânlardan, hatta başka dillerden aşina olduğumuz hikâyeler... Yani, Puslu Kıtalar Atlası’nı ve Kitab-ül Hiyel’i okumuş olanların tahmin edebilecekleri gibi, üzerine söz söylemesi zor, “içine dalması” keyif verici kitaplardan: Estetik’le oyun’un, mizah’la felsefe’nin, tarih’le mistisizm’in edebî bir buluşması..
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Efrasiyab’ın Hikayeleri PDF 10.17 MB İndir
Efrasiyab’ın Hikayeleri EPUB 11.36 MB İndir
Efrasiyab’ın Hikayeleri MOBI 8.97 MB İndir
Efrasiyab’ın Hikayeleri ODF 9.57 MB İndir
Efrasiyab’ın Hikayeleri DJVU 11.96 MB İndir
Efrasiyab’ın Hikayeleri RAR 7.78 MB İndir
Efrasiyab’ın Hikayeleri ZIP 7.18 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (5 Yorum)


Keşke diyorum, keşke Anar şu kendiliğinden büyülü gerçekçi Osmanlı ortamından ayrılsa da bu kitaptan hareketle daha uç noktalara gitse, ezber bozsa ve sokulduğu “fantastik tarih anlatıcısı/vakanüvis” konumundan çıksa.
Okurun yazara yüklediği “çıta yükseltme” hadisesini hiç anlamadım. Önceki kitapları gibi olmadığı için bu kitabı beğenmemiş çoğu. Neyin çıtası, neye göre yükseliyor. Çıta yükseltmek belli bir çizgide çalışmak, o çizgide emek vermek demektir. Öyleyse bütün çıtaları indirelim, yerle bütünleşsin hepsi. Yazdığını daha iyi yazmaya çalışan yazardan yazdığını anımsatmayacak başka bir şey yazan yazara sığınırım.
1960’larda Anadolu’nun orta yerinde bir kasaba. Bu kasabada bir kabadayı var, bu kabadayıya Ölüm musallat oluyor. Kabadayı iriyse bu daha iri, kabadayı güçlüyse bu daha güçlü. Deli Dumrul gibi dikleniyor önce kabadayı, sonra pısıp bir teklifte bulunuyor. Okey oynayacaklar, iki tarafa da eş lazım. Akşama buluşmak üzere sözleşiyorlar, Ölüm Cezzar Dede’nin evin gidiyor. Dedenin bir dünya torunu var, çok hareketli. Dede Ölüm’ün geldiğini anlıyor, çocukları atlatmak için uyumalarını bekliyor. Onlar uyumadan önce Ölüm’ün Efrâsiyâb’ın hazineleri hakkında bilgi vermek için geldiğini söylemişti çocuklara. Çocukların düşüncesine göre ortalıktan kaybolan dede, haber vermeden hazine aramaya gitti. Belki de bütün o arayış, anlatılan bütün hikâyeler ve kıssalardan çıkartılan hisseler, çocukların bu şekilde düşünmelerinin sonucuydu. Çocukların cennetlik olduğuna dair çok şey bulacak okur, öyleyse cennetliklerin koca bir hikâyenin gidişatını etkileyebilecekleri neden düşünülmesin?
Anadolu’nun orta yerindeki bir köyün hemen dışında yatılı bir okul var. Şimdi ben bu romanın Anar’ın en “cesur” romanı olduğunu söyleyeceğim. Neden cesur, çünkü eleştirilen şey kat kat olayın, karakterin altına gömülmüş değil, son derece açık. Ben Anar’da ilk kez rastlıyorum böyle bir şeye. Aslında o güzel cümleleri kesip bir bölümünü buraya taşımak tam bir katliam olacak, bölünmez bir güzellik onlar ama bir hata yapacağım:
“(…) Ayrıca müdürler ve muavinlerin suratlarından pek farklı olmayan duvarlar da, yüksek ve yüce, çirkin, kirli bir renkteydi. Çirkinliğe büyüklük eklendiğinde tiksinme duygusunun korkuya dönüşeceğini bilen devlet, okulların böyle bir renge boyanmasını uygun görmüştü.” (s. 19)
Bu açıklıktan bahsediyorum. Buradan hareketle biraz aşırıya kaçmayı seviyorsak tek parti dönemine ağır bir giydirme olarak da görebiliriz. Takdir hakkı okurun.
Anar’ın yine o pek soylu diliyle okuyoruz. Hatta bir kızgınlık anında konuşan karakter için, “Sinirli bir üslupla” gibi bir eklemeden sonra söyleneni veriyor. Hikâyenin dilini ve kurgunun masallığını bozmamak için yapılabilecek en makul yol, yoksa başka bir yerde sırıtır bu. Hikâyelerin binbir zahmetle yaratılmış masal dünyasında, öyle bir kitap bu.
Ölüm’ün kitap boyunca Uzun İhsan’ı kovaladığını en sona bıraktım, kitabın sürmesini ve hatta oluşmasını sağlayan, kurgusal dünyadaki bu karakter çünkü. Hem Uzun İhsan’a, Hem Anar’a ayrı ayrı teşekkürler.


İhsan Oktay Anar’ın bütün kitaplarını çok severek okudum. Fakat en çok bu kitabını sevdim. Çok akıcı bir anlatım. Hiç bitmesin isteyeceksiniz.


Elimdeki kitap bitse de başlasam diye sabırsızlanıyorum!


Çok akıcı bir roman. Okuyucuyu içine hapsediyor bence.


Kardeşim için almıştım. Çok beğendiğini söyledi. Henüz kendim okumadım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*