Eğitimin Geleceği / Üniversitelerin ve Eğitimin Değişen Paradigması
çevirmen: Zülfü Dicleli
Derleyici: Oğuz N. Babüroğlu
Yayın Tarihi: 01.04.2003
ISBN: 9789758362226
Dil: TÜRKÇE
Sayfa Sayısı: 395
Cilt Tipi: Karton Kapak
Kağıt Cinsi: 2. Hm. Kağıt
Boyut: 18 x 25 cm
Tanıtım Bülteni
Eğitimin Geleceği: Üniversitelerin ve Eğitimin Değişen Paradigması, Sabancı Üniversitesi tarafından 2001 yılında yayımlanan ve Sabancı Üniversitesi'nin 1998'de İstanbul'da düzenlidiği Fred Emery Anma Konferansı'nda sunulan bazı tebliğleri içeren Educational Futures: Shifting Paradigm of Universities and Education adlı kitaptaki 23 makaleden 18'inin çevirisini kapsamaktadır.Gelecekte tek ve nihai bir üniversite modeli ya da eğitim paradigması belirmemesine rağmen, paradigma değişiminin doğrultusu hakkında görüş birliği oluşma aşamasındadır. Yazarlar tarafından belirlenmiş olan temel paradigma değişimi, sınırsız ve yaşamın içinde bir öğrenme topluluğu geliştirme eğilimindedir. Yeni paradigmada, eğitim ve eğitim kurumlarının yerine, öğrenme ve öğrenme topluluklarına öncelik verilir; disiplinlere dayalı olmak yerine, disiplinler arası bir eğitim anlayışı vardır. Öğrenim, okullar ve sınıflarla sınırlı tutulmamakta; iş yerinde, evde ve topluluk içinde ömür boyu yer alan bir süreç olarak görülmektedir.Yeni paradigmanın ikinci doğrultusu, eylem-araştırma yöntemi ve eylem halindeki teoriye yeni bir bakış açısı olarak, pratiğe öncelik verme eğilimidir. Gerçek yaşam problemlerine dayalı ve ancak eylem sürecinde değerlendirme yoluyla verimli yeni bilgi üretilebilir. Bunu yaratmak için öğrenciler, yöneticiler, karar vericiler ve topluluk üyeleri arasında sağlanacak diyalog ile akademisyenler ve araştırmacıların da bu gruplarla ortak çalışması teşvik edilmelidir. Eylem-araştırmayı temel alan, araştırma yeni yaklaşımın yanı sıra, mevcut problemleri düzeltmek için anlamlı eylem bilgisi üretebilen teorilere öncelik vererek, anlamaya ve anlama farklı bir bakış, yeni paradigmanın ikinci çekirdeği olarak belirmektedir.
Aslinda Amerikan üniversite yönetimini Türkiye deki üniversite yönetimiyle karşılaştıran yarı telif yarı tercüme türünden bir çalışma şeklinde yazılsaydı çok ilginç ve yararlı bir kitap olurdu. Yoksa okunduğunda hayal görmek veya imrenip üzüntü duymak gibi bir duygu bırakır insanda
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
eğitim okumaları için önemli bir çalışma.
Paradigmatik dönüşümlerin yaşandığı 21. yüzyılda üniversite kavramının yeni paradigma içinde ele alındığı aydınlatıcı bir kitap…
Aslinda Amerikan üniversite yönetimini Türkiye deki üniversite yönetimiyle karşılaştıran yarı telif yarı tercüme türünden bir çalışma şeklinde yazılsaydı çok ilginç ve yararlı bir kitap olurdu. Yoksa okunduğunda hayal görmek veya imrenip üzüntü duymak gibi bir duygu bırakır insanda
Benzer Kitaplar
Erken Çocukluk Eğitiminde Drama Uygulamaları
Çocuğunuzun Uyku Sorunları
Sağlıklı Bebeğin İlk 1000 Günü
Ev Sözlüğü
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Edit. Murat Tuncer)
Kalkınma ve Eğitim
Eğitime Giriş (Edit. Doç. Dr. Cihat Yaşaroğlu)
Japonca Öğren
Alfabe Savaşı
Kaygılı ve Takıntılı Çocuklar Ebeveynler İçin Bilimsel Olarak Kanıtlanmış Bir Rehber
Doğal Bahçe Atalık Tohumla Kendi Gıdanı Yetiştir
Çocuğunuza Kitap Okumanın Gücü Görünmez Takım Çantası
Resimli İngilizce – Türkçe Sözlük İngilizce Türkçe – Türkçe İngilizce Resimlerle 1500 Kelime
Eğitim Üzerine: Neydi? Nedir? Ne Olacak?
Kırk Kere Söyledim Ben Ne Söyledim, Çocuğum Ne Anladı?