Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Hayvan ve Şaman  Orta Asya’nın Antik Dinleri

Kategori: Din Yazar: Julian Baldick Yayınevi: Hil Yayınları

Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri

Tanıtım Bülteni
Kurban edilen köpekler, kadeh yapılan kafatasları, rüzgâra, kirpiye, saksağana, güzel ağaçlara tapanlar, ağaçların oğulları, insanlara yol gösteren hayvanlar, ölen kocasının kuklasını yapıp besleyen kadınlar, gelin evinde üç yıl hizmet eden damatlar ve hayvan ikizinden yardım isteyen, çeşitli eşyaları müzik aleti gibi kullanan Şamanların gündelik hayatlarına, ritüellerine uzanarak Avrupa ve Asya uygarlıkları arasında şaşırtıcı bağlantılar kuran derinlemesine bir analiz...Hayvan ve Şaman, antik İç Avrasya kavimlerinin inançlarının karşılaştırmalı bir incelemesini sunuyor. İskitlerden Mançulara, Türklerden Finlere kadar, günümüzün bazı uluslarının “kültürel” çekirdeğini oluşturan çok sayıda kavmin ortak dinsel mirasını, iki bin yıldan daha uzun bir zaman aralığına yayılmış metinlerde anlatılan mitler, ritüeller, efsaneler aracılığıyla ortaya koyuyor.Julian Baldick, Türk, Moğol ve Tunguz tipleriyle üç ana çizgiye ayırdığı bu ortak mirasın çağımıza kadar erişen boyutlarını inanç ve ritüellerin sürekliliğinin yanında, Avrasya’nın kalan bölümünde olduğu kadar Avrupa’da da edebi öykü ve motiflere sızan ve orada melezlikler oluşturan etkilerle açıklıyor. Bu büyük etkileşimin merkezinde ise bazen travesti bir şifacıya, bazen modern bir sahne sanatçısına, bazen de bir ordu komutanına benzeyen şamanın ruhsal yolculukları yer alıyor.“Hayatı boyunca şaman, ‘kuş-oluş’, ‘balık-oluş’, ‘hayvan-oluş’ yanında İskitlerdeki kadınlaşmış kâhinlerde, XIII. yüzyıldaki eşcinsel Moğol şamanlarında ve XX. yüzyıldaki travesti Türkmen şamanlarında olduğu gibi ‘kadın-oluş’a da girişebilir. Sonuçta çok gelişmiş bir şaman etkinliği olduğu apaçık olan icrasında Tunguz şamanı, nöbet tutan ruhlardan oluşan bir set yaratır: Deleuze ve Guattari’nin dikkat çektiği gibi, ‘hayvan-oluş’ ve ‘kadın-oluş’ olguları, ‘algılanamaz-oluş’a doğru bir eğilimdir. Şaman, topluluğunu korumak için doğanın her koşulunda kendini kamufle eder ve görünmez olarak, ruhlar biçimine girerek, başkalarına saldırmak için harekete geçer. Dolayısıyla şaman, Moğollarda da gördüğümüz gibi, askeri sırlara sahip bir savaşçıdır.”
Satıcı Kitap Adı Bağlantı
Trendyol Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
Kitapyurdu Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
D&R Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
Idefix Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
BKM Kitap Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
Hepsiburada Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
Gittigidiyor Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
N11 Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
Amazon Türkiye Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri Satın Al
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri PDF 6.23 MB İndir
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri EPUB 6.96 MB İndir
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri MOBİ 5.49 MB İndir
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri ODF 5.86 MB İndir
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri DJVU 7.32 MB İndir
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri RAR 4.76 MB İndir
Hayvan ve Şaman Orta Asya’nın Antik Dinleri ZIP 4.39 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Kitap Yorumları - (5 Yorum)


ŞAMAN RİTÜELLERİNDEKİ HAYVANLARIN ROLÜNÜN ANLATILDIĞI İYİ BİR KİTAP. TAVSİYE EDERİM.


şamanizm ve transvestizm hakkinda ayrıntılı bir biçimde kaleme alınmış bir eser.


Şamanizmle ilgili güzel bilgiler var.


şamanizm hakkında ayrıntılı bir eser,daha çok hayvanların rolleri anlatılmış


Orta Asya dinleri hakkında yazılmış, son derece açık bir anlatıma sahip.Daha önce okuduğum bir çok kitaba göre konuların daha objektif bir tutumla ele alındığını söyleyebilirim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*