Tanzimat yıllarında oluşmaya başlayan Batıcı, Türkçü ve İslâmcı paradigmalar, kültürel ve bilimsel miraslarını işleyerek, en yüksek düzeyini II. Meşrutiyet döneminde oluşturmuştur.Bu ideolojilerin en yüksek düzeyde sözcülüğünü yapan basın ürünlerinin başında, İçtihad, Sebilü'r-Reşad ve Türk Yurdu dergileri gelmektedir. Bu dergiler siyasî özelliklerinin yanı sıra, dönemin toplum sorunlarına tanıklık etmeleri yönüyle de önemli sosyolojik kaynaklar durumundadır. Bu araştırmada söz konusu paradigmaların, II. Meşrutiyet toplumuna eğitim ve modernleşme bağlamında yaptıkları katkılar incelenmiştir.
TÜRKİYE'DE BİR İLK: TAMAMEN YASAL ÜCRETSİZ PDF KİTAP ARŞİVİ
%100 Yasal • Hızlı Erişim • Telifsiz Eserler
Türkiye’nin tamamen yasal ve ücretsiz e-kitap kütüphanesi; roman, deneme, kişisel gelişim gibi pek çok kategorideki eseri tek çatı altında sunar. Kitapları doğrudan tarayıcınızda çevrimiçi okuyabilir veya tek tıkla PDF formatında indirerek çevrimdışı keyfini çıkarabilirsiniz. "Popüler", "En Çok İndirilenler" ve "Yeni Eklenenler" sekmeleri ile zengin kategori-yazar listeleri, aradığınız başlığa saniyeler içinde ulaşmanızı kolaylaştırır. Opsiyonel kayıt/giriş sistemi ise okuma geçmişinizi saklar ve favori eserlerinize hızlı erişim sunar.
Tanzimat türk tarihin dönüm ve dönüşüm noktalarından biri olması hasebiyle araştırma konusu. değişik dergilerin döneme bakışını irdeleyen ve insanlara verilen mesajların günümüze yansımalarını sunan bir çalışma. akedemik bir seviye taşımakla birlikte okunması kolay ve anlaşılır.
Kitap Yorumları - (3 Yorum)
Temsil gücü yüksek medya organları üzerinden II. Meşrutiyet süreci ele alınmış.
Batıcılık, İslâmcılık ve Türkçülük hareketleri II. Meşrutiyet’in temsil edici metinleri üzerinden mukayeseli bir şekilde ele alınmaktadır.
Tanzimat türk tarihin dönüm ve dönüşüm noktalarından biri olması hasebiyle araştırma konusu. değişik dergilerin döneme bakışını irdeleyen ve insanlara verilen mesajların günümüze yansımalarını sunan bir çalışma. akedemik bir seviye taşımakla birlikte okunması kolay ve anlaşılır.