Muhammed’den Önce ve Sonra  Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış

Kategori: İslam Yazar: Garth Fowden Yayınevi: Phoenix Yayınevi

Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış

Tanıtım Bülteni
Batılı bilginler uzun bir süre boyunca İslam’ı ve İslam dünyasını daha ziyade Batının ve Avrupa kültürünün şekillendiği, Batılı kimliğinin inşa edildiği süreçte ve farklı dönemlerde temas kurulan, Avrasya’nın köklü uygarlıkları kadar geçmişe ve birikime sahip olmayan bir rakip, bir yabancı, bir “öteki” olarak görmeye meyilli olmuşlardır. Bu nedenle İslam, Hıristiyan ve Yahudi kültürlerinin serpildiği bir dönemde ve coğrafyada ortaya çıkmasına ve bu kültürlerle sürekli etkileşim içinde olmasına rağmen, İlk Çağ ve Orta Çağ tarihçilerinin çoğu tarafından ihmal edilmiştir. Yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren bu tavır eleştirilmeye başlandıysa da İlk Çağ hakkında yapılan en esnek ve cömert çalışmalar bile en fazla sekizinci yüzyıla kadar uzanmaktadırlar. Oysa tarihçiler İslam’ın Hıristiyan kültürü ve Rabbinik Yahudilik ile kıyaslanabilecek düşünsel olgunluğa ve nüfuza ancak onuncu yüzyıl civarında ulaştığına dikkat çekmektedirler. MS 1000 civarında bütün özellikleriyle  ayrıksı hale gelmiş bu yeni dinin doğası neydi? İslam uygarlığının, çağdaşı diğer uygarlıklarla ve İlk Çağın uygarlıklarıyla bağlantıları neydi? Muhammed’den Önce ve Sonra, bu gibi sorulara bir yanıt veriyor. Garth Fowden, İslam’ın miras aldığı karmaşık ve yüklü dinsel ve düşünsel gelenekleri, getirdiği yenilikleri, geleceğini, başarılarını, başarısızlıklarını, diğer dinler ve kültürlerle bağlantılarını anlamanın yolunun, dünya tarihini oluşturan ilişkiler ağı içinde İslam uygarlığının hangi düğüm noktasını teşkil ettiğini görmemize izin verecek kavramsal ve kuramsal araçlar oluşturmaktan geçtiğini ileri sürüyor ve bu doğrultuda mevcut tarihsel dönemselleştirmeleri sorunlaştırıyor: İslam’ı ve diğer tektanrıcı gelenekleri, Birinci Binyılın çerçevesi içinde,  Aristoteles ve Augustus’tan İsa’ya, Zerdüştçülerden Mazdacılara ve Manicilere, Süryani ve Nesturi keşişlerden İslam’ın peygamberi Muhammed’e ve ayrıksı bir İslami felsefe ile dünya görüşünün ortaya çıktığı İbn Sina’nın dönemine kadar uzanan süreçte, İran’ı da kapsayacak şekilde genişletilmiş bir coğrafyada yeniden değerlendirmeyi öneriyor.
Satıcı Kitap Adı Bağlantı
Trendyol Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
Kitapyurdu Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
D&R Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
Idefix Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
BKM Kitap Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
Hepsiburada Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
Gittigidiyor Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
N11 Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
Amazon Türkiye Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış Satın Al
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış PDF 6.23 MB İndir
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış EPUB 6.96 MB İndir
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış MOBİ 5.49 MB İndir
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış ODF 5.86 MB İndir
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış DJVU 7.32 MB İndir
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış RAR 4.76 MB İndir
Muhammed’den Önce ve Sonra Birinci Binyıla Yeni Bir Bakış ZIP 4.39 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Kitap Yorumları - (2 Yorum)


Çevirisinde yer yer aksamalar olsa da farklı bir tarih anlatımı olmuş.


tercüme problemli, kitap genel olarak anlaşılıyor ama iyi bir edisyondan geçse okuyucu metne daha iyi yoğunlaşır. zira mütercimin muğlak türkçesi okuyucuyu konudan uzaklaştırıyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*