Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü

Kategori: Ekonomi Yazar: Mehmet Tığlı Yayınevi: Beta Basım Yayım

Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü

Tanıtım Bülteni
Bu ki­ta­bı yaz­ma­ya gi­riş­me­min ilk ne­de­ni; her in­sa­nın ki­şi­sel gelişi­min­de ai­le ve top­lu­mun olduğu ka­dar o bi­re­yin il­gi duyduğu ba­zı şöh­ret­le­rin de rol oy­na­ya­bi­le­ce­ği dü­şün­ce­si­ne sa­hip ol­mam­dır. Be­ni bu ko­nu­da aka­de­mik bir şey­ler yaz­ma­ya iten ana ne­den ise; he­men he­men her in­sa­nı az çok et­ki­le­yen bu şöh­ret­le­ri ken­di alan­la­rı ha­ri­cin­de­ki bir alan­da gör­me­nin, bi­re­yin şöh­ret­le kurabile­ce­ği duy­gu­sal iliş­ki­nin da­ha da de­rin­leş­me­si­ni sağlayabile­ce­ği var­sa­yı­mıy­la tüm ta­raf­la­ra (tü­ke­ti­ci-şöh­ret-pa­zar­la­ma­cı) bir ka­za­nım yaratabileceği dü­şün­ce­si­dir. Tüketi­ci­nin, şöh­re­tin eserlerinden duy­du­ğu haz­zın, şöhre­tin ürün ya da mar­kay­la ilişki­len­di­ril­me­siy­le da­ha so­mut bir bi­çi­me dö­nüş­me­si sağ­la­nır ki, tü­ke­ti­ci açı­sın­dan o ürü­ne sa­hip ol­mak ve/ve­ya kul­lan­mak­la bel­ki de zir­ve nok­ta­sı­na ula­şı­la­bi­lir. İş­te ürün ya da mar­ka­nın değerleri ile şöh­re­tin de­ğer­le­ri ör­tüş­tü­ğü tak­dir­de ve he­def­le­nen ta­raf olan tü­ke­ti­ci­nin değerleriyle de bir uyum sözkonusu ol­du­ğun­da, tü­ke­ti­ci­nin bu bir­lik­te­li­ğe say­gı duy­ma­ma­sı iş­ten bi­le de­ğil­dir. Pa­zar­la­ma­nın in­san­la­rı he­do­nist duy­gu­la­ra tutsak et­ti­ği­ni, tü­ke­tim çılgınlığı­na yö­nelt­ti­ği­ni söyleyen­ler bu­lu­na­bi­lir. Bi­re­yin mut­lu­lu­ğu esas alın­dı­ğın­da, bu mut­lu­luk, sa­hip olu­nan de­ğer­le­ri ve dün­ya­yı yok et­me­di­ği sü­re­ce, ni­çin aşk, sev­gi, seks, sa­nat gibi ol­gu­lar­ca ol­du­ğu ka­dar ürün ya da mar­ka­lar­ca da sağ­lan­ma­sın? Şöh­ret bil­fi­il ki­şi­li­ği ya da yapıt­la­rıy­la bi­re­yi mut­lu ediyorsa, bu şöh­ret­le ev­len­miş olan se­vi­len ürün ya da mar­ka­lar da çif­te mut­lu­lu­ğa gi­den yo­lu açacak­tır. Bu se­bep­le pa­zar­la­ma­da şöh­ret kul­lan­mak ti­ca­ri bir amaç gü­dü­yor gi­bi gö­rün­se de, tüketicinin çok da­ha mem­nun olması­nı sağ­la­ya­rak mar­ka­nın psiko­lo­jik de­ğe­ri­ni ar­tı­ra­cak­tır. Baş­ka bir de­yiş­le, bir tüketicinin sev­di­ği mar­ka­nın tamam­la­yı­cı bir un­su­ru ola­rak yine sev­di­ği ve be­ğen­di­ği şöhretle­ri bir­lik­te gör­me­si hem mar­ka­ya, hem şöh­re­te, hem de tüketi­ci­si­ne ya­rar sağ­la­ya­cak bir iliş­ki bi­çi­mi­dir. Do­la­yısıy­la bu ki­ta­bı yaz­mak, şöh­ret­lerin aslında ne ka­dar çok ya­şa­mın, dola­yı­sıy­la pa­zar­la­ma­nın da vazge­çil­me­zi ol­du­ğu­nu vur­gu­la­mak açısın­dan bir gö­rev ol­muş­tur.
Satıcı Kitap Adı Bağlantı
Trendyol Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
Kitapyurdu Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
D&R Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
Idefix Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
BKM Kitap Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
Hepsiburada Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
Nadir Kitap Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
N11 Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
Amazon Türkiye Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü Satın Al
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü PDF 6.23 MB İndir
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü EPUB 6.96 MB İndir
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü MOBI 5.49 MB İndir
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü ODF 5.86 MB İndir
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü DJVU 7.32 MB İndir
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü RAR 4.76 MB İndir
Pazarlama İletişiminde Şöhret Figürü ZIP 4.39 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (2 Yorum)


Pazarlama alanı için gayet özgün bir kitap. Bir taraftan Temel pazarlama kavramlarını öğrenirken diğer yandan da satın alma davranışlarında şöhretlerin insanlar üzerindeki etkisini anlamamızı sağlıyor.


Çok kaliteli bir çalışma olmuş. Alanında önemli bir bolşluğu doldurduğuna inanıyorum.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*