Sınıfın Yeniden Üretimi Eğitim, Neoliberalizm ve İstanbul’da Yeni Orta Sınıfın Yükselişi
Tanıtım Bülteni
Sınıf önemlidir, sınıfın yeniden üretimi ise yaşamsal… ama kapitalizm için.Kimse işçi olmayı ya da orta sınıfta kalmayı istemez. Kimse çocuğuna bunu reva görmez. Daima üst sınıfa geçmektir amaç. İyi bir meslek edinip "rahat bir yaşam" sürmeyi sağlayacak eğitimin bu rüyayı mümkün kılacak, ulaşılabilir en önemli fırsat olduğu düşünülür (bu piyangoda büyük ikramiyenin çıkmasından da önemlidir).Elinizdeki kitap, küreselleşen şehir (İstanbul) ile değişen kültür ve tüketim ideolojisinin karşılaştırmalı incelenmesi yoluyla, orta sınıfın kendini yeniden üretmek amacıyla çocuklarını sınavlara hazırladıkları maratonun, sınıf mücadelesinin anlatımıdır. Bu aşama çok önemlidir çünkü başarısızlık gelecek kuşağın orta sınıfın alt katmanlarına ya da daha kötüsü işçi sınıfına düşme tehlikesini barındırır.Sınıfın yeniden üretimi maliyetlidir. Refah devleti bu maliyetin ‒eğitim, sağlık, emeklilik hakkı ve koşulları temelinde‒ devlet tarafından karşılanmasının ifadesiydi. Kapitalistlerin gelir vergileri düşürülürken dolaylı vergilerin (ÖTV, KDV) arttırılması ve bu hizmetlerin özelleştirmelerle sermaye sınıfının eline geçerek paralı hale getirilmesi üretim maliyetini alt sınıfların üzerine yıkmıştır. Eğitim artık "dershane"dir, "özel okul"dur. Çocuklar –sınıfın yeniden üretimi‒ artık tüketim ideolojisinin unsurlarına dahil edilmiştir. "Paran kadar sağlık, paran kadar eğitim" paran kadar sınıftır: Sınıflar arasındaki ilişkiler şeyler arasındaki ilişkilere dönüşmüştür.Tanıklıklara, alan araştırmalarına ve kuramsal çerçeveye dayalı elinizdeki etnografya, devletin ve piyasanın sınıfın biçimlendirilmesindeki rolünün altını çizerken, ailenin de sınıfın yeniden üretimi ve toplumsal bilincin kilit aktörü olarak önemini vurgulamaktadır.Düzen ise “sürdürülebilir” olmak için sınıfların kendini yeniden üretmesine ihtiyaç duymaktadır.
Ebeveynlerin sınav sistemleri ile ilgili görüşlerinin alındığı, iktisadi, kültürel ve toplumsal sermayeyi anlatan ve orta sınıfı ele alan okuması keyifli bir eser.
sindire sindire okunduğunda neoliberalizmin eğitim ile oluşan sıkı ilişkisi ve bunun sonucunda sınıfların oluşumundan bahseden anket ve görüşme yöntemleri ile desteklenmiş güzel bir çalışma.
Bir odev icin aldigim kitapti. Yalniz surekli kendini tejrarlayan, bildigimiz seyler dusinda cok da fikir veremeyen sığ bir kitap olduğu kanaatindeyim.
Kitap Yorumları - (4 Yorum)
Ebeveynlerin sınav sistemleri ile ilgili görüşlerinin alındığı, iktisadi, kültürel ve toplumsal sermayeyi anlatan ve orta sınıfı ele alan okuması keyifli bir eser.
sindire sindire okunduğunda neoliberalizmin eğitim ile oluşan sıkı ilişkisi ve bunun sonucunda sınıfların oluşumundan bahseden anket ve görüşme yöntemleri ile desteklenmiş güzel bir çalışma.
Çok güzel bir kitap. Derinlemesine ve sakince okunmalı.
Bir odev icin aldigim kitapti. Yalniz surekli kendini tejrarlayan, bildigimiz seyler dusinda cok da fikir veremeyen sığ bir kitap olduğu kanaatindeyim.
Benzer Kitaplar
Yapısal Reformlar ve Türkiye
Muhasebesel Örnekler İle TDHP’nin Geniş Perspektifi
İş ve Yaşam Dengesi
Kamu Kesimi İstihdamında Ücretlerin Vergilendirilmesinde Ayrımcılık
Finansal Teknolojilerin ve Dijital Dönüşümün İş İlanları Üzerine Etkisi Bankacılık, Finans, Sigortacılık, Muhasebe ve Denetim
Türkiye ve Afrika Arasındaki Dış Ticaretin Gelişimi 2000-2020 Dönemi Seçilmiş Ülke Örnekleri
İşlerlik Emeğin ve Kurumların Verimliliği Üzerine
21 Ders: Bitcoin’in Tavşan Deliğine Düştüğümde Ne Öğrendim?
Fiat Standardı: İtibari Paranın Gerçek Yüzü
Refah Ekonomisi ve Eşitsizlik
Osmanlı’da Avrupa Finans Kapitali
Bingöl’den Kanada’ya Bir Girişimcinin Başarı Hikayesi Fesih Zeki Mert
Eşsiz Müşteri Deneyiminde O İlk Alo
Muhasebe Süreçleri ve Gelişmeleri
Kurumsal Sürdürülebilirlik ve İşletme Performansı