Anlama - yorumlama faaliyetinin sübjektif karakteri gözönüne alındığında ve tefsir tarihi'nin ortaya koyduğu örnekler de elimizdeyken, Kur-an'ın herkesçe kabul görecek şekilde tek ve nihai yorumunun yapılabilme imkanının bulunamayacağı aşikardır. İlahi Vahy'in bir noktaya kadar farklı okumaları olacaktır ve kanaatimizce bu tabii de karşılanmalıdır. Ancak okuduğumuz, anlamaya - yorumlamaya çalıştığımız metnin, tabiri caizse karşımızda adeta eli-kolu bağlı bir vaziyette duran ve kişisel ilgilerimize, heyecanlarımıza, indi ve spekülatif yaklaşımlarımıza ses çıkarmayan / çıkaramayan bir mahiyet taşıdığı sanılıyor, bu yüzden de her isteyenin istediği şekilde manalar istinbat edilebileceği sanılan böylesi bir kelam'dan çeşitli ilhamlar alınabileceği düşünülüyorsa, tereddüt etmeden söyleyebiliriz ki bu zanlar fevkalade yanlıştır ve Kur'an-ı Kerim'in rehberlik vasfına halel getirecek derecede cahilce yakıştırmalardır.
Yazarın gazete köşesindeki yazılarını devamlı takip ederim. O kadar çok hoşuma gider ki, bu kitabı onun için aldım. Köşe yazılarında kelimelerle oynayışı, köklerini gösterişi, sesdeş ve anlamdaş kelimeleri kullanışı bir harika. Şiir gibi. Hem eğlendiriyor. Hem öğretici. Ama kitapta bunları göremedim. Eskiden yazdığı bir kitap olabilir. Yeni Çıkan kitaplarını da alacağım bakalım onlar nasıl?
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Yazarın gazete köşesindeki yazılarını devamlı takip ederim. O kadar çok hoşuma gider ki, bu kitabı onun için aldım. Köşe yazılarında kelimelerle oynayışı, köklerini gösterişi, sesdeş ve anlamdaş kelimeleri kullanışı bir harika. Şiir gibi. Hem eğlendiriyor. Hem öğretici. Ama kitapta bunları göremedim. Eskiden yazdığı bir kitap olabilir. Yeni Çıkan kitaplarını da alacağım bakalım onlar nasıl?