Stratejik Pazarlama Yöntemleri Kişisel Satış ve Başarılı Pazarlama Teknikleri
Tanıtım Bülteni
Satış, bir yanıyla günlük, bir yanıyla uzun vadeli bir süreçtir. Bugünkü satışları gerçekleştirirken, yarının da kazanan satış gücü profili giderek önem kazanmaktadır. İyi bir satış elemanı, sadece satışta değil, iletişimde, kendini tanımada, ihtiyaç belirlemede, problem çözmede, mesaj alma ve iletme de profesyonel olmak durumundadır. Kişisel satış ve satış yönetimi konularına yönelik eğitim, iletişim tekniklerinden hareketle, hem müşteri, hem de firmanın kazançlı olduğu ilişkiyi hayata geçirmeyi, yalnızca satış elemanlarına değil, aynı zamanda paydaşlara da öğretmeyi hedeflemektedir.
Satış , bir firmanın yaşamını sürdürebilmesi için vazgeçilmez bir gereksinimdir. Ne kadar kaliteli ve ekonomik üretim yapılırsa yapılsın, üretilenin müşterisini bulma, müşteriyi üretilen hakkında bilgili kılma ve sonuçta memnunbir müşteri yaratma durumunda istenilen başarının sağlanması söz konusu olacaktır. Satış, profesyonel bir çaba gerektirir.
Satış içinde çalışmak için görünüm, davranış, bilgi, duyarlılık, olgunluk gibi temel satış teknikleri konusunda uygulamaya dönük bir eğitim almak ve ileri aşamalarda da başarı için ürün, müşteri, ilişki ve sunum stratejileri geliştirmek gereklidir. Bu bakış açısı ile görmekteyiz ki, satış işi uzun soluklu ve hiç bitmeyen kuramsal ve uygulamalı bir eğitim sürecidir.
Kitabın dili oldukça akıcı ve anlatımı hoş. Konular bölümlere ayrılmış ve maddeler altında toplanarak anlatılmış. Yazar kendi iş hayatında karşılaştığı bazı ufak olaylardan samimice örnekler de veriyor. Verilen örnekleri ve fikirleri başarılı buldum. Özellikle satış işi ile uğraşan yöneticilere, çalışanlara, müşteri ile birebir ilişkide olan satış danışmanlarına, müşteri ilişkilerini pekiştirmek isteyenlere ve dolayısıyla satışlarını arttırmak isteyenlere önerebileceğim bir kitap. Hatta bu kitapta, iş hayatınızda karşılaştığınız insanlarla (müşteriniz olsun – olmasın) yöneticinizle, çalışanlarınızla, iş arkadaşlarınızla ilişkilerinizi kuvvetlendirebilecek, düzeltebilecek, daha sağlam ilişkiler kurmanızı sağlayabilecek öneriler bulabileceğinizi düşünüyorum. Yalnızca kitabın editörel olarak yeniden ele alınması gerektiğini düşünüyorum. Bazı kısımlarda kitabın akıcılığını engelleyecek derecede imla hataları ve yanlış yazılmış kelimeler bulunuyor. Ancak yine de ilgilenenlere kesinlike tavsiye edeceğim bir kitap.
Kitap Yorumları - (2 Yorum)
Bir satış şefi olarak okuduğum en kötü satış kitabı. tercihinizi başka bir kitaptan kullanmanız çak daha mantıklı
Kitabın dili oldukça akıcı ve anlatımı hoş. Konular bölümlere ayrılmış ve maddeler altında toplanarak anlatılmış. Yazar kendi iş hayatında karşılaştığı bazı ufak olaylardan samimice örnekler de veriyor. Verilen örnekleri ve fikirleri başarılı buldum. Özellikle satış işi ile uğraşan yöneticilere, çalışanlara, müşteri ile birebir ilişkide olan satış danışmanlarına, müşteri ilişkilerini pekiştirmek isteyenlere ve dolayısıyla satışlarını arttırmak isteyenlere önerebileceğim bir kitap. Hatta bu kitapta, iş hayatınızda karşılaştığınız insanlarla (müşteriniz olsun – olmasın) yöneticinizle, çalışanlarınızla, iş arkadaşlarınızla ilişkilerinizi kuvvetlendirebilecek, düzeltebilecek, daha sağlam ilişkiler kurmanızı sağlayabilecek öneriler bulabileceğinizi düşünüyorum. Yalnızca kitabın editörel olarak yeniden ele alınması gerektiğini düşünüyorum. Bazı kısımlarda kitabın akıcılığını engelleyecek derecede imla hataları ve yanlış yazılmış kelimeler bulunuyor. Ancak yine de ilgilenenlere kesinlike tavsiye edeceğim bir kitap.