Telif Bildirimi ve Kitap Kaldırma İstekleri İçin
Tüketici Nasıl Düşünür?

Kategori: Ekonomi Yazar: Gerald Zaltman Yayınevi: Mediacat Kitapları

Tüketici Nasıl Düşünür?

  • çevirmen: A. Semih Koç
  • Cizer: Çağdaş Gündoğan
  • Yayın Tarihi: 28.09.2016
  • ISBN: 9789756347317
  • Dil: TÜRKÇE
  • Sayfa Sayısı: 404
  • Cilt Tipi: Karton Kapak
  • Kağıt Cinsi: Kitap Kağıdı
  • Boyut: 14.5 x 21.5 cm
Tanıtım Bülteni
Pazar araştırmalarına ayrılan onca bütçeye rağmen, piyasaya sunulan markaların önemli bir bölümü başarısız oluyor. Oysa şirketler, tüketiciler ne istiyorsa onu üretiyor!..Bu garip durumun nedeni, tüketicilerin aslında ne istediklerini bilmemeleri olabilir mi? Harvard Business School'da pazarlama profesörü olan Gerald Zaltman "evet" diyor, "çünkü düşünme sürecinin yüzde 95'i bilinçaltında gerçekleşir."Tüketici Nasıl Düşünür?, satın alma kararlarının arkasındaki bu sisli bölgeyi aydınlatan bir kitap. Zaltman bu kitapta nöroloji, sosyoloji, bilişsel bilimler gibi pek çok disiplinden yararlanarak tüketici aklının işleyiş kurallarını açığa çıkarıyor. İnsanların neyi, neden, ve nasıl satın aldıklarını anlamamızı sağlıyor. Bu bilgiyle neler yapılmaz ki!
Kitap Adı Format Boyut Bağlantı
Tüketici Nasıl Düşünür? PDF 16.77 MB İndir
Tüketici Nasıl Düşünür? EPUB 18.74 MB İndir
Tüketici Nasıl Düşünür? MOBI 14.79 MB İndir
Tüketici Nasıl Düşünür? ODF 15.78 MB İndir
Tüketici Nasıl Düşünür? DJVU 19.73 MB İndir
Tüketici Nasıl Düşünür? RAR 12.82 MB İndir
Tüketici Nasıl Düşünür? ZIP 11.84 MB İndir

Sponsorlu Kitaplar

Satıcı Kitap Adı Bağlantı
BKM Kitap Sessizlik Artık Sensizlik Satın Al
Kitapyurdu Yüreğin Yorgunluk Görmesin Satın Al

Benzer Kitaplar




Kitap Yorumları - (4 Yorum)


Pazarlama alanında uzmanlaşmak isteyenlerin mutlaka okuması gereken bir kitap.


pazarlamada en ufuk açıcı kitapların başında gelir diyebilir. bir çok bilim dalından yardım alıp pazarlamayı bu denli yorumlayan ve pazarlamada nitel araştırmaların temelini anlatan başka kitap okumadım.


Pazarlama üzerine çalışanların kütüphanesinde mutlaka olması gereken bir kitap.


Türkçe olarak yayınlanmış en önemli pazar araştırma kitabı.Geralt Zaltman Harvard üniversitesinde, Mind of the Market Laboratory adında bir laboratuvarda pekçok önemli araştırmayla, beynin düşünme mekaniği konusunda alanında en popüler akademisyendir.Kendisi ZMET (Zaltman Metaphor Elitication Technique) adında bir de mateforlarla tüketicinin bilinçaltını okuma konusunda önemli bir pazar araştırma tekniğinin de patentine sahiptir. Pazar araştırmasını fokus gruplardan ve anketlerden ibaret sayan, hatta alışveriş merkezlerinde bolbol gezen alışverişçileri stüdyo ortamına toplayıp, şöyle bir stand görsen ne yapardın gibi sorular soran bilimden 100 yıl geride kalmış bütün çalışanların okuması FARZ olan bir kitaptır.Türkiye’de pekçok akademisyen dahil olmak üzere çok fazla sayıda pazarlama çalışanı pazar araştırma verilerini doğru yorumlamayı bilmemektedirler. Örneğin bugün çıkan bir haber: Türkiye’de türban kullananların sayısı 4 senede 4 kat arttı. Yok artık, biz abarttık ama çikolatasını abarttık diyesim geldi. Verilere baktığım zaman ise sonuç ortadaydı, son 4 senede çok fazla yayın yapıldı Abdullah Gül ve eşi için. Yüzde 90’ında başörtüsü denmedi, türban dendi. Dolayısıyla başörtüsü takan bayanlar da, bu medyadaki literatürden etkilenip, türban takıyorum demiş olabilirler. Benim burda altını çizmek istediğim şey, kaç yaşına gelmiş akademisyenin verileri ya bile bile, veya bilmeden yanlış yorumlaması. Senelerini bu işe vermiş akademisyen böyle bir hata yaparsa, siz düşünün Türk şirketlerinin, pazar araştırma adı altında ne hatalar yapabileceklerini.Son olarak, bu kitabı pazarlama, pazar araştırma, finans, satış sektörlerinde çalışan, çalışmak isteyen, bütün okuyucalara tavsiye ederim. Tüketici Davranışları üzerine henüz Türkiye’de elle tutulur başka bir eser görmediğimi düşünüyorum. (Zaten olsaydı, dünya çapında en azından bir markamız olabilirdi) Bu arada, bu kadar önemli bir kitabı yayınlayan MediaCat’e de teşekkür ederim.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

*

*