Kategori: Ekonomi
Yazar: Gad Saad
Yayınevi: Mediacat Kitapları
Tüketim İçgüdüsü
Tanıtım Bülteni
Lübnan doğumlu Kanadalı davranışsal bilim alanında profesörlüğü bulunan ayrıca satış odaklı dersler okutan Gad Saad, satışla psikoloji bilimini usta bir edebiyat becerisiyle bir araya getiriyor.Yaratıcı ve eğlenceli bir üslupla kaleme alınmış bu kitap, tüketim davranışlarının derininde yatan nedenleri sıralıyor. Fast-food restoranları neyi başardı da dünya üzerinde bu denli yaygınlaşabildi? Kadınların birer alışverişkolik olma eğilimlerinin altında ne yatıyor? Peki ya erkekler kadınlara göre neden daha çok pornografiye merak salıyor? İşte kitabın ana fikrine dair izler taşıyan bu soruların cevabının tamamı Tüketim İçgüdüsü ifadesinde karşılığını buluyor; yani dünyanın büyük çoğunluğunun tüketim davranışlarını tetikleyen içgüdülerden bahsediliyor. Gad Saad bir davranışsal bilimci olarak insanın biyolojik altyapısı ve karakteristiğimizden yola çıkarak, doğal ve bir anlamda vahşi dürtülerin birer tüketim davranışı olarak gündelik hayatta nasıl ortaya çıktığını araştırıyor. Günümüz ekonomik sisteminin reklamlar ve pazarlama hamleleriyle bu güdüyü daha da vahşileştirdiğinin altını çizen yazarın sözcük oyunlarıyla zenginleştirdiği eğlenceli dili, hemen herkesin kendisini özdeşleştireceği örnekleri göz önüne seriyor.
Kitap Yorumları - (1 Yorum)
Kitap başından sonuna kadar tüketici davranışları ile ilgili mevcut buluşları evrim teorisiyle barıştırmaya çalışıyor. Bahsedilen bulgular arasında enteresan şeyler var fakat yazarın bazen kendini kaybedip, herşeyi bırakıp alakalı-alakasız argümanlarla dine saldırmaya başlaması tüketici psikolojisi ile ilgili bilgi edinmek isterken sizi çok farklı mecralara çekiyor. Yapmak istediğiniz şey tüketici davranışları hakkında birşeyler okumaksa, bu kitap yardımcı olabilir, ama bu kadar saçma sapan ve zorlamalarla dolu ateizm vaazları dinlemek de az bir yan etki değil.