Kategori: Ekonomi
Yazar: Geoffrey Jones
Yayınevi: Türkiye Iş Bankası Kültür Yayınları
Unilever’i Yenilemek
Tanıtım Bülteni
Unilever’in tarihini yazmak, bir şirketin tarihini yazmaktan fazla bir şeydir: Tüm yerkürede insanların gündelik hayatı içine şu veya bu biçimde sızmış, dünyadaki her iki evden birinde mutlaka bir ürünü bulunan, tüketim ekonomisi modelini tüm gezegene yaymış bir markanın özellikle 20. yüzyılın ikinci yarısının tarihiyle iç içe geçmiş öyküsüdür söz konusu olan.İngilizcesi Oxford University Press tarafından yayımlanan Unilever’i Yenilemek. Dönüşüm ve Gelenek adlı bu kitapta, dünyanın önemli şirket tarihçilerinden Geoffrey Jones, İngiltere ve Hollanda’da faaliyete başlayıp dünya çapında bir üretici firma haline gelen Unilever’in son elli yıllık gelişmesine ve yenilenme çabalarına odaklanıyor. Şirket stratejilerinin oluşturulmasına ve zaman içinde değişmesine ayrı bir yer veren bu çalışmada, karar alma, pazarlama, marka yönetimi, yeni buluşlar, araştırma ve geliştirme bölümleri, şirket kültürü ile gelenekleri ve insan kaynakları yönetimi gibi konularda pek çok çarpıcı örnek okuyucuyla paylaşılıyor.
Kitap Yorumları - (5 Yorum)
Kurumsal başarı nasıl gerçekleşir güzel örnek
Uluslararası ilk şirket olması ve 1950 lerden günümüze halen global anlamda liderliğini koruması , yönetim tarzı olarak inceleme yapmak isteyenler için ve İşletme Yönetimi alanında okuyan yüksek lisans veya doktora yapan yapacak olanların mutlaka kitaplığında yer almalı.
Unileverin gelişimini ayrıntılı bir şekilde anlatmış ancak akademik bir gözle anlattığı için ve olaylar kronolojik olmadığı için bazen sıkıcı olabiliyor.
Dünyanın en büyük şirketlerinden birinin çektiği sancılar, gelişim ve büyüme problemleri. Okunmadan olmaz.
unilever hayatını görmek için ve yaşamak için okunmalı.